Familiesammenføring fra England

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
DitteHelena
Indlæg: 1
Tilmeldt: 09.11.2020 11:16:11

Familiesammenføring fra England

Indlæg af DitteHelena » 09.11.2020 11:26:37

Hej

Min tunesiske mand og jeg vil gerne søge om familiesammenføring i DK efter EU reglerne. Vi har boet sammen i England i mere end et år og vil gerne søge inden Brexit træder i kraft til nytår.

Jeg havde egentlig tænkt mig at søge med hjælp fra Indvandrerrådgivningen, men jeg kan se på ÆUG at dette frarådes på det kraftigste, og nu er jeg er blevet i tvivl om oplysningerne jeg har fået fra dem er korrekte. Jeg håber i kan besvare følgende spørgsmål:
1) kan vi søge om familiesammenføring online? Jeg har forstået det som om at ansøgningen skal indleveres fysisk i DK
2) kan vi bo i hvert vores land midlertidigt mens vores sag bliver behandlet? Hvis jeg nu rejste til DK og fandt bolig osv, mens hans blev og arbejdede i UK.
3) på Ny i Danmark står der at sagsbehandlingen tager 3-4 måneder, men Leif fra Indvandrerrådgivningen har sagt at det snarere er 5-6 måneder. Har i nogen idé om den nuværende sagsbehandlingstid?

Vh Ditte-Helena

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Familiesammenføring fra England

Indlæg af mh1 » 12.11.2020 00:01:43

Der er forskel på sagsbehandlingstiden for EU-forhold og de øvrige.

I SKAL flytte til DK samtidig, men kan søge allerede nu. Læs vejledningen fra ÆUG som du finder her:
https://www.aegteskabudengraenser.dk/fa ... eureglerne
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar