Akut hjælp tak på forhånd pleaseeeee

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Snow26
Indlæg: 73
Tilmeldt: 17.05.2017 11:07:02

Akut hjælp tak på forhånd pleaseeeee

Indlæg af Snow26 » 22.10.2020 16:53:02

Hej dejlige mennesker
Jeg håber der er nogen der kan være behjælpelige med at besvare på mit spørgsmål. For jeg står i en dilemma. Jeg arbejder som sundhedsfaglig og vil tage en bachelor uddannelse vil starte på bachelor uddannelsen indenfor 1,5 års tid. Hvor man kan få SU , men min ægtefælles 5 års EU opholdstilladelse, udløber først årstal 2024. Min veninde som også bor i Sverige og også har fået ophold til sin mand har fortalt mig at vi ikke kan studere og være på SU , da vi har fået EU ophold på baggrund af at vi kan forsørge vores mænd og har tilstrækkelige midler.
Og når man skal til at søge permanent ophold efter 5 år så ber Migrationsverket om ny lønsedler på at man har tilstrækkelige midler og arbejde osv før ens ægtefælle kan få permanent opholdskor eller tilladelse.
Er det virkelig rigtig at man skal vente med at studere 3-4 år fordi man skal arbejde og kunne forsørge sin ægtefælle? For at få permanent ophold.
Tak på forhånd

Venlig hilsen
Snow26

Besvar