Hjælp

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
nette1406
Indlæg: 36
Tilmeldt: 04.02.2013 11:12:32

Hjælp

Indlæg af nette1406 » 25.07.2018 19:22:08

Hej æug medlemmer.
Jeg har før skrevet herinde for at få hjælp, og det har været fantastisk.
Dog er jeg nød til at få skåret det ud i pap, da jeg synes reglerne for familie sammenføring er svære at gennemskue.
Jeg er dansk statsborger. Bor og arbejder i dk, har 2børn fra tidligere ægteskab. Jeg er gift med min nigeriansk mand som opholder sig i Malmø og venter på at få en afgørelse på sin asylsag.
Han forventer ikke at få posetiv svar og han er ved at undersøge muligheden for at søge ophold Sverige via sit job hvor han opfylder kravene til det. Dog er det endnu uvist om arbejdsgiver vil hjælpe med sin del.
Hvis alt glippe, er det så korrekt forstået at jeg er nød til at flytte til Sverige i Ca 6 mdr, være pendler ml Sverige og mit job, hvorefter vi så kan søge tilbage til dk efter eu regler?
Jeg har vitterlig forsøgt at lede efter andre muligheder da det er en stor ting at flytte, også selvom det kun er for en periode, mest af alt fordi jeg har mine børn her.
Men jeg kan ikke gennemskue om der er nogle huller i lovgivningen der gør, at vi kan søge fs på anden vis?
Hvis ikke, må vi gøre det via Sverige men kors hvor er det dog træls det er så omstændigt.
Mvh nette1406

Besvar