I tilfælde af afslag
-
I tilfælde af afslag
Hej alle!
På grund af nyt arbejde vil vi gerne flytte tilbage til Danmark i stedet for at vente de 6 måneder på svar.
Hvor stor er sansynligheden for et nej når man har boet 5 eller 6 måneder i tyskland?
Hvis man får nej, hvad sker der så helt konkret? Er der en reaktionstid eller skal min mand flytte med det samme?
Vi ved godt det med at arbejde ville være ulovligt arbejde men andet end det, hvad skal vi så tænke på?
På forhånd tak.
På grund af nyt arbejde vil vi gerne flytte tilbage til Danmark i stedet for at vente de 6 måneder på svar.
Hvor stor er sansynligheden for et nej når man har boet 5 eller 6 måneder i tyskland?
Hvis man får nej, hvad sker der så helt konkret? Er der en reaktionstid eller skal min mand flytte med det samme?
Vi ved godt det med at arbejde ville være ulovligt arbejde men andet end det, hvad skal vi så tænke på?
På forhånd tak.
-
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: I tilfælde af afslag
Hvis opholdet er behørigt dokumenteret, er risikoen meget lille. Et afslag kan påklages, og indtil svar på klagen kommer, kan man blive. Har din mand ikke fået opholdskort? Det tog kun nogle uger, før min mand fik sit, og jeg er ‘selvforsørgende’.
Læs denne og marker det, som er relevant for dig:
https://www.statsforvaltningen.dk/sfdoc ... lighed.pdf
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Hej! Tak for svar. Jo han fik det meget hurtigt! 2-3 uger efter vi kom. Men vi kan self. ikke lade være med at tænke "hvad nu hvis" vi har rigtig meget dokumentation og har en helt masse papir. Tror dog aldrig vi kommer til at føle os 100% sikre inden vi søgermh skrev: ↑10.07.2018 14:42:48Hvis opholdet er behørigt dokumenteret, er risikoen meget lille. Et afslag kan påklages, og indtil svar på klagen kommer, kan man blive. Har din mand ikke fået opholdskort? Det tog kun nogle uger, før min mand fik sit, og jeg er ‘selvforsørgende’.
Jeg har arbejde i Danmark og vi sørger for at handle hernede osv næsten hver dag. Vi har 3 forskellige forsikringer igennem banken (union bank) hvor min mand også er tilføjet på kontoen. Vi har billetter med navne på, post, el regninger, licens regninger, telefon hvor der står antal opkald og gb brugt osv i udlandet. Vi har internet regninger, husleje der kører automatik over banken. Vi har AOK kort, parkerings tilladelse (og 2 p bøder ) dog tanker jeg kun bilen i Danmark da jeg ikke føler mig tryg ved det i tyskland - ved ikke om det kan give problemer.
Har sikkert glemt at nævne noget men synes i hvert fald vi har en del. Men som sagt, frygter vi afslag alligevel da man hører så mange ting.
VI er bare meget utålmodige for at vende hjem da min mand er sikret arbejde derhjemme men overhovedet ikke kan finde noget hernede!
-
- Kontakt:
Det lyder som solid dokumentation, men hvorfor i alverden tanker du i DK? Altså, medmindre den nærmeste tank er tæt på den danske grænse og holder prisen på næsten danske priser, så er det da væsentligt billigere at tanke i Tyskland. Det har vi gjort masser af gange, uden problemer af nogen art. Kører Volvo diesel, købt i Tyrkiet, betaler med dansk kreditkort eller kontant.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Det er mere fordi jeg ikke kan tysk og frygter at stå og ikke ane hvordan man skal gøre. Det er en dårlig grund men der er en tank lige ved siden af mit arbejde i danmark og der ved jeg præcis hvad man skal. Er bare en usikker person men mange tak for svar !mh skrev: ↑13.07.2018 18:53:17Det lyder som solid dokumentation, men hvorfor i alverden tanker du i DK? Altså, medmindre den nærmeste tank er tæt på den danske grænse og holder prisen på næsten danske priser, så er det da væsentligt billigere at tanke i Tyskland. Det har vi gjort masser af gange, uden problemer af nogen art. Kører Volvo diesel, købt i Tyrkiet, betaler med dansk kreditkort eller kontant.
-
- Kontakt:
Vi kører som skrevet diesel, og da vi lejede bil i USA var vi lidt nervøse for om den kunne være diesel (en off-roader), men da der var folk i butikken kunne jeg spørge, og de beroligede os med at man slet og ret ikke kan proppe tuden til diesel i en benzinbil og omvendt. Så når blot du kender den bil, du vil tanke op, skal det nok gå. Vi stod i DK med en tysk lejet kassevogn og skulle tanke, og kunne ikke finde ud af hvor pokker dækslet befandt sig. Heldigvis kom der én, som vidste bedre besked
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Ja det kan godt ske jeg bare skal tage mod til mig og få det gjort !mh skrev: ↑14.07.2018 21:01:06Vi kører som skrevet diesel, og da vi lejede bil i USA var vi lidt nervøse for om den kunne være diesel (en off-roader), men da der var folk i butikken kunne jeg spørge, og de beroligede os med at man slet og ret ikke kan proppe tuden til diesel i en benzinbil og omvendt. Så når blot du kender den bil, du vil tanke op, skal det nok gå. Vi stod i DK med en tysk lejet kassevogn og skulle tanke, og kunne ikke finde ud af hvor pokker dækslet befandt sig. Heldigvis kom der én, som vidste bedre besked