ventetid visum fra hjemlandet
ventetid visum fra hjemlandet
Hej min kone har søgt om visum online efter de svenske regler. Jeg har i den forbindelse afleveret alt scannet ind og sendt til Migrationsverket.
Det gjorde jeg 16. april 2018
Min kone opholder sig i hjemlandet, mens jeg er i Sverige. Hun fik en mail, hvor hun skulle bestille tid til inteeview og den kedelige nyhed:( 28. august 2018 har hun fået tid.
Og hun fik at vide hun skulle tage alle de originale dokumenter med til interviewet, som hun sendte til Migrationsverket via Oline ansøgning.
Mit spørgsmål tager det så lang tid at ansøge? Og tid til interview over 2 måneder??
Det gjorde jeg 16. april 2018
Min kone opholder sig i hjemlandet, mens jeg er i Sverige. Hun fik en mail, hvor hun skulle bestille tid til inteeview og den kedelige nyhed:( 28. august 2018 har hun fået tid.
Og hun fik at vide hun skulle tage alle de originale dokumenter med til interviewet, som hun sendte til Migrationsverket via Oline ansøgning.
Mit spørgsmål tager det så lang tid at ansøge? Og tid til interview over 2 måneder??
Re: ventetid visum fra hjemlandet
Det virker som om, I ikke har søgt visum efter EU-regler. Visum udstedes normalt inden for 14 dage ved ansøgning hos ambassaden, ikke via Migrationsverket.
Vi har søgt efter de svenske regler Ansökan om Uppehållstilstånd för bosätning i Sverige"
Det gjorde vi online på Migrationsverket.se og udfyldte ansøgning online og vedhæftede alle dokumenter.
Nu vil ambasaden se alle originale dokumenter når hun skal til interview 28. august
Skaanebo kan man søge efter, eu regler ssmtidig man har en sag kørende?
Det gjorde vi online på Migrationsverket.se og udfyldte ansøgning online og vedhæftede alle dokumenter.
Nu vil ambasaden se alle originale dokumenter når hun skal til interview 28. august
Skaanebo kan man søge efter, eu regler ssmtidig man har en sag kørende?
Så har I jo heller ikke søgt om visum, men om opholdstilladelse. Det er to vidt forskellige ting.
Men ja, man kan sagtens søge efter EU-regler parallelt med at søge opholdstilladelse efter svensk lovgivning.
Men ja, man kan sagtens søge efter EU-regler parallelt med at søge opholdstilladelse efter svensk lovgivning.
Tak for info, skal ægtefællen være i Sverige, før man kan søge om EU regler?
Hej Skaanebo,
Når du skriver ambassaden, hvilken ambassade mener du så? Den fra ægtefællens hjemland? Den danske eller Svenske i ægtefællens hjemland?
Jeg skal snart søge det til min mand, så jeg prøver lige at få de sidste detaljer og info på plads inden vi søger!
Senest rettet af BBBSG 29.01.2019 23:30:30, rettet i alt 1 gang.
Hvis du bor i Sverige, skal din ægtefælle henvende sig til den svenske ambassade i sit hjemland eller i det land, hvor din ægtefælle nu engang bor. Og det er IKKE dig, der skal søge om noget, men din mand fra Cameroun, der skal søge om visum eller opholdskort eller opholdstilladelse, alt afhængig af hvilke regler han ønsker at søge efter.
Ok tak, så fik jeg også det på plads! 1000 tak!