kan jeg modtage børnepenge fra danmark?
kan jeg modtage børnepenge fra danmark?
min kone og min søn bor i malmø sammen med mig, de er begge pakistansk statsborger og de har fået 5 års opholdskort.. jeg er selv britisk statsborger arbejder i dk. kan jeg så modtage børnepenge fra dk? hvis ja! hvem skal jeg kontakte og hvad skal jeg udfylde please hjælp.. min søn og kone har boet i sverige siden april 2008 de fik opholdstilladse i august
håber i ville hjælpe mig igen 
-
SraPacheco
Hej Sohail!
Når du arbejder i Danmark betaler du dansk skat, og det er derfor de danske regler, der gælder. Det betyder at I vil være berettiget til børnecheck fra den danske stat, fuldstændig som hvis I boede sammen i Danmark. At det er Danmark og ikke Sverige, som i den situation udbetaler børnecheck, giver god mening, idet børnechecken kan og bør betragtes som et bundfradrag for børn.
Prøv evt. at google på børnepenge Sverige, så kommer der en masse brugbart frem.
Hilsen Unna
Når du arbejder i Danmark betaler du dansk skat, og det er derfor de danske regler, der gælder. Det betyder at I vil være berettiget til børnecheck fra den danske stat, fuldstændig som hvis I boede sammen i Danmark. At det er Danmark og ikke Sverige, som i den situation udbetaler børnecheck, giver god mening, idet børnechecken kan og bør betragtes som et bundfradrag for børn.
Prøv evt. at google på børnepenge Sverige, så kommer der en masse brugbart frem.
Hilsen Unna
Grænsegænger-spørgsmål finder du som regel også svar på ovre på www.sunddebat.com