Hej,
Jeg håber jeg spørger i det korrekte forum. Hvis ikke beklager jeg.
Min kone og jeg overvejer at flytte til et andet EU-land, da vi har fået afslag på familiesammenføring.
Vi har produktionsvirksomhed beliggende i Danmark og det er tanken at bo udenlands 50-75% af tiden og tage tilbage og arbejde i virksomheden jævnligt.
Mit spørgsmål går på om min kone også har lov til at arbejde i Danmark på baggrund af lovligt ophold og arbejdstilladelse i et andet EU-land.
Mvh. Christian
Arbejdstilladelse i Danmark
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Arbejdstilladelse i Danmark
Nej. Hun må kun arbejde i det land, I er bosat i.
Men I behøver jo heller ikke bo der mere end ca. tre måneder, før I flytter tilbage til DK som nu hhv. EU-borger (dig) og medfølgende ægtefælle. Når I gør det, kan hun arbejde i DK.
Men I behøver jo heller ikke bo der mere end ca. tre måneder, før I flytter tilbage til DK som nu hhv. EU-borger (dig) og medfølgende ægtefælle. Når I gør det, kan hun arbejde i DK.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
PS - husk at du skal sove mindst gennemsnitligt 4 ud af ugens syv nætter i udlandet. Det kan godt være i 'klumper', men sørg for at tælle rigtigt!
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Christian73
Tak for svaret. Det er jo nemt.mh skrev:Nej. Hun må kun arbejde i det land, I er bosat i.
Mvh. Christian