Ramt af alvorlig sygdom og skal flytte på bosted
Ramt af alvorlig sygdom og skal flytte på bosted
MIn kone og jeg har boet i DK i ca. 4 år efter EU reglerne, men hun er blevet ramt af alvorlig sygdom og skal flytte på bosted samt vi ansøger om førtidspension til hende. Betyder det noget for hendes opholdstilladelse at hun evt. får førtidspension samt at hun snart ikke længere bor på samme adresse som mig? Er der evt. noget andet jeg skal overveje i denne svære situation? På forhånd tak
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Ramt af alvorlig sygdom og skal flytte på bosted
Jeg kan berolige dig med at der IKKE er noget krav om, at I skal bo på samme adresse, I skal blot bo i samme land, så der sker ikke noget med hendes opholdsret. Der sker heller ikke noget med den pga. ansøgningen om førtidspension.
Jeg håber I bor i en kommune, der ikke hører til dem, der mener at syge skal arbejdsprøves, om de så kun kan klare 5-10 min. om dagen, før det kan afgøres om deres arbejdsevne er varigt nedsat i en sådan grad, at de kan få førtidspension.
Jeg håber I bor i en kommune, der ikke hører til dem, der mener at syge skal arbejdsprøves, om de så kun kan klare 5-10 min. om dagen, før det kan afgøres om deres arbejdsevne er varigt nedsat i en sådan grad, at de kan få førtidspension.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Re: Ramt af alvorlig sygdom og skal flytte på bosted
Hej MH
Mange tak for dit svar, så er der i det mindste en ting mindre at bekymre sig om.
Arbejdsprøvningen ser pt. ikke ud til at blive aktuel, men man ved jo aldrig hvad kommunen finder på.
Mange tak for dit svar, så er der i det mindste en ting mindre at bekymre sig om.
Arbejdsprøvningen ser pt. ikke ud til at blive aktuel, men man ved jo aldrig hvad kommunen finder på.