Hej ÆUG
Min mand søgte om opholdskort i september 2016. Vi har idag modtaget et brev hvor der står at vi skal bevis at jeg (hans kone) har tilstrækkelig midler.
Situationen er at jeg går på en videregående uddannelse, men bliver færdig til juni 2017. Så jeg kan kun bevise at jeg får SU til den tid. Desuden har jeg lige lige skiftet arbejde, så jeg har kun 1 måneds lønsedel fra det nye arbejde.
Jeg har derudover cia. 20.000 dkk liggende i min bankkonto.
Skal jeg være bekymrede? Er der noget andet jeg kan gøre?
Økonomisk krav - Opholdskort
Re: Økonomisk krav - Opholdskort
Hvilket land bor I?
Det afgørende er jeres faste månedlige udgifter i forhold til din indkomst.
Vi bor i Sverige, og det er vedrørende opholdskort i Sverige.skaanebo skrev:Hvilket land bor I?
Med SU og deltidsarbejde tjener jeg omk. 13.500-14.000 sek om måneden. Vores husleje ligger på 5800 sek. Men jeg kan kun dokumenter min SU til slutning af Juni 2017, hvor jeg så bliver færdig med min uddannelse.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Man kan kun dokumentere den indtægt som man aktuelt har, så det er det du gør. Du må da gerne vedlægge lønsedler fra dit forrige arbejde.
Der står vel intet om at du skal dokumentere en forventet, ønsket indkomst i fremtiden?
Der står vel intet om at du skal dokumentere en forventet, ønsket indkomst i fremtiden?
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG