indrejse forbud for udlændinge og svensk statsborgerskab
indrejse forbud for udlændinge og svensk statsborgerskab
Hej ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig. Min mand har permanent opholdstilladelse i Sverige. På et tidspunkt arbejdede han i Danmark. Han blev ansat i en restaurant. Han blev beskyldt for at arbejde I sort. Han blev meldt til politiet. Udlændinge styrelsen fandt frem til at han skulle udvises fra Danmark tilbage til Sverige og fik en indrejse forbud i 2 år. Da udlændinge i et andet land med ophodtiilladelse ikke har ret til ophold eller arbejde i Danmark. Nu har min mand fået tilkendt den svenske statsborgerskab, kan det ændre på noget i hans tilstand? Bliver forbudet ophævet eller kan man lave noget? Håber der er nogen der kan hjælpe
Re: indrejse forbud for udlændinge og svensk statsborgerskab
Indrejseforbuddet gælder de to år, uanset om han skifter statsborgerskab.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Fødte svenskere kan skam også få indrejseforbud, så det ændrer intet. Han er jo stadig samme person.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hej igen. Jamen han har ikke skiftet statsborgerskab. Han blev udvist fordi han havde ikke statsborgerskab i et EU land. Men permanent opholdstilladelse i Sverige derfor havde han ikke ret til at arbejde her i Danmark. Situationen er anderledes nu. Han har statsborgerskab og har ret til at arbejde og bo hvor som helst. Kan det ændre noget?
Han har begået en forbrydelse i Danmark tidligere ved at arbejde illegalt i Danmark. Det ændrer INTET, at han på daværende tidspunkt var statsløs og i dag er svensk. Dommen består og skal udstås, i dette tilfælde er dommen dog ikke alvorligere end at det betyder, at han ikke kan rejse til Danmark, førend indrejseforbuddet ophører.