Familiesammenføring - Dansk mor og udlandsk far

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lule

Familiesammenføring - Dansk mor og udlandsk far

Indlæg af Lule » 19.05.2016 02:15:53

Kære medlem af ÆUG

Min mand og jeg blev gift tilbage i 2012 og den gang søgte vi familiesammenføring i Sverige, men fik afslag. Pga. Vi delte midlertidig adresse men en anden, og at de af denne grund ikke syntes det lød til at være Sandt at vi var et par osv. Trods alle papir og vielses attesten var iorden. ( det var en to værelses lejlighed).
Jeg valgte at flytte til Dubai i nov. Og nu er jeg gravid. Så mit spørgsmål er om vores chance for at få familiesammenføring nu er størrere med et kommende barn eller hvordan? Det skal lige nævnes at vi står i kø til lejlighed i Sverige og så snart vi har en der opfylder kravene så tager vi skridtet. Og der tænker jeg at jeg rejser til Sverige og søger om visum til min mand, til den tid.

Og er der nogen der ved om det, at der er et barn gør at man får hurtigere permanent opholdstilladelse, og senere statsborgerskab i Sverige

På forhånd tusind tak :)
Hilsen lule

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Familiesammenføring - Dansk mor og udlandsk far

Indlæg af mh1 » 20.05.2016 11:14:42

Nej, et barn gør hverken fra eller til i forhold til det, du spørger om. Barnet er jo ikke, og bliver heller ikke svensk ved fødslen, medmindre en af jer er svensk.
mh
Rådgiver for ÆUG

fundiver199

Re: Familiesammenføring - Dansk mor og udlandsk far

Indlæg af fundiver199 » 12.06.2016 05:36:46

Uanset om I har et barn, kan din mand selvfølgelig ikke få svensk opholdstilladelse, hvis du ikke selv bor i Sverige. Så det skal I stadig dokumentere, at du gør, lige som I skulle det tilbage i 2012.

Hvis du alene har skaffet dig en adresse i Sverige men reelt bor hos dine forældre i Danmark, er det i Danmark, din mand skal søge opholdstilladelse, og ikke i Sverige. Sådan var det tilbage i 2012, og sådan er det selvfølgelig stadig i dag.

Besvar