Næste skridt er at blive gift

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
RHM1977

Næste skridt er at blive gift

Indlæg af RHM1977 » 26.04.2016 14:26:39

Hej,

Jeg fik for noget tid mit svenske CPR nummer, endelig en svensk succesoplevelse 8) :-) ...så er jeg da et skridt længere på at nå mit/vores mål - :arrow: nemlig at blive gift. :D

Jeg bor i Sverige og har boet her siden november. Jeg arbejder i DK. Jeg boet stadig bare i et værelse, hvor jeg deler køkken og bad, men det kan vel ikke ødelægge noget, at det ikke er en stor lejlighed? Er dokumentationen her den samme, som da jeg søgte svensk CPR nummer? :o

Efter jeg har fået mit svenske CPR nummer er næste skridt så, at jeg/vi skal ned på Skatteverket og sige, at jeg ønsker at blive gift? :?:

Min kæreste har i mellemtiden søgt asyl, men det ændrer vel ikke på, hvad jeg skal gøre nu? Jeg vil gerne snart giftes, så jeg kan få styr på denne del, da det hele begynder at stresse mig lidt, kan jeg mærke. :oops: Specielt det asyl halløjsa, da det ikke var en del af planen. :cry:

RHM1977

Re: Næste skridt er at blive gift

Indlæg af RHM1977 » 28.04.2016 13:46:21

Hej igen,

Er der ikke en, der har et par hurtige råd/vejledninger til dette? :idea: Har forsøgt at få en tid hos min advokat, men han er desværre booket helt op i næste uge tyder det på. :cry: Og jeg har allerede taget fri fra arbejde på mandag for at få styr på på det. :!: Min plan var at tage på Skatteverket mandag? Men grunden til at jeg gerne ville have snakket med min advokat var, at jeg gerne vil vide om noget er anderledes nu, hvor min nigerianske kæreste har valgt at søge asyl. Det var nemlig ikke en del af planen! :|

Hvis du har et par hurtige råd til mig/os, så er jeg/vi dig meget taknemmelig. :oops:

Besvar