Hej,
Jeg håber det er nogen der kan komme med nogle gode råd, som måske været i samme situation oh kan hjælpe med i hvilken ordning man skal gå.
Jeg har fået mig en cubansk kæreste, vi mødes då jeg var på ferie, og nu skal jeg tilbage i sommer for at få mere tid sammen. Og så er vi også i gang med alle papir for at ham skal få søge et turistvisum for at komme til DK.
Er de noget man skal undgå at skrive i invitationen/visumblanketterne? Eller er de noget som er en god ide at tilføje?
Og hvis man så tænker længere frem, er vi nød til at blive gift hvis ham skal få flytte til DK?
Skal tilføje at jeg er svensk men bor i Danmark siden 5 år, har fast arbejde og købt lejlighed. Og vi begge er over 24 år.
Hvad har de for betydning at jeg er svensk? Er de så mere kompliceret for os? Har læst om mange dansker der vælger at flytte til Sverige for en periode?? Kan man undgå dette?
Kan jeg bruge EU reglerne om familiesammenrøring?
I forholdende til giftemål, er de nemmest at giftes der eller her? Tænker i forhold til at lave ægteskabet gyldigt i begge lande. Jeg mener hvis ham får et turistvisum til DK en gang så betyder de jo ikke ham får det igen. Så man vil gerne ha styr på hvilke muligheder det er for ham kommer hit. Får man giftes når ham er på turistvisum?
Eller hvilke papir skal jeg have med hvis vi skal giftes der?
Vil gerne ha alle gode råd på i hvilken rækkefølge det er bedst at lave de hele på, så man ikke står og skal betale en masse ekstra i rejser, oversættelser, giftemål som man måske skulle kunne undgå.
Taksam for svar
//Camilla
Ophold/Visum giftemål
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Ophold/Visum giftemål
Når du er svensk og bor i DK, kan du bruge EU-reglerne, men kun hvis I bliver gift (eller bor sammen ca. 18 mdr. andetsteds). Så nej, du behøver ikke tage turen til et andet EU-land, for du ER jo i et andet EU-land end dit eget.
MEN - jeg vil lige råde dig til at læse i den her tråd, du skal være forberedt på at det kan være ret meget op ad bakke:
viewtopic.php?f=4&t=15219&p=91395&hilit=Cuba#p91395
MEN - jeg vil lige råde dig til at læse i den her tråd, du skal være forberedt på at det kan være ret meget op ad bakke:
viewtopic.php?f=4&t=15219&p=91395&hilit=Cuba#p91395
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG