jeg sidder pt i cebu city men er normalt bosat i ormoc hernede, på turen herover snakkede jeg med en englænder som forklarede mig at den måde de får deres ægtefæller til eu er at bare krydse en grænse dog uden at bruge fly, ens kone skulle efter sigende have samme rettigheder som en selv hvis man har papirene med sig om at man er gift, så det ikke er nødvendigt at søge visa.. de tager dem så til portugal nogen måneder og derfra til england,, men nu ville jeg intet have imod at bosætte mig fast i spanien eller portugal, men må ærligt indrømme reglerne kan vist tolkes på mere end 1 måde...
For the rest of us, the process is also simplified greatly once you are married or in a documented civil partnership. The Schengen visa process for spouses of EU nationals is covered under the Free Movement Rights for European Union citizens. Under these rules, the non-EU spouses of EU nationals have the same rights of free movement as their EU spouses as long as they travel with their EU spouse.
What does this mean in practice?
Basically, as the non-EU spouse of an EU national you can go to any country except their home country as this falls under them exercising their free movement rights. Furthermore, in most cases, even if you arrive without a visa at the border, as long as you are together (or joining your spouse in the member state) and can prove your relationship, you will be granted entry. Several people have used this provision in the past although it’s usually much harder to do this arriving via air due to the fact that airlines don’t usually know these rules and will deny you boarding. So, if arriving by air, always get your visa in advance.
få min filipinske kone til eu via portugal
Re: få min filipinske kone til eu via portugal
så det jeg har brug for er navnet på en advokat i danmark min familie kan kontakte så vi kan få reglerne helt på plads. mine kone og jeg har en datter på 13 måneder sammen og vi ønsker meget at komme til eu
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: få min filipinske kone til eu via portugal
I stedet for at poste penge i en advokat, kan du helt gratis læse vejledningen her:
http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... /sverigeeu
http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... /sverigeeu
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG