Brev fra migrationsverket

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Sverige4ever

Brev fra migrationsverket

Indlæg af Sverige4ever » 06.02.2016 09:37:46

Hej,
Jeg har modtaget et brev fra misgrationsverket, de skriver:

Du har ansokt om uppehålls- och arbejtstillstand.

Hvad mener de med det, jeg har jo søgt både eu-og svensk reglen.
Og de har også lavet en fejl, de skriver at min kone er medborgare i indien, det er forkert.

tak

skaanebo

Re: Brev fra migrationsverket

Indlæg af skaanebo » 06.02.2016 11:59:03

Hver ansøgning behandles separat.

De er nu nået til din kones ansøgning om opholdstilladelse.

Din kones ansøgning om opholdskort efter EU-regler behandles af en anden medarbejder i en helt anden afdeling. Og den er de så ikke nået til endnu.

Hvis din kone ikke er statsborger i Indien, bør I hurtigst muligt gøre dem opmærksom på fejlen.

Sverige4ever

Indlæg af Sverige4ever » 09.02.2016 04:04:24

tak, da jeg ringede til dem, havde de selv opdaget fejlen vedr. statsborgerskabet.
Det jeg nu undre mig over er, at jeg har fået et sagsnummer, jeg har været inde og se på status, der er 2 ansøgninger, men jeg ved ikke hvad er hvad (om det er både efter eu og svenske regler), hvordan finder jeg ud af det.

Sidst men ikke mindst jeg har jo kun afleveret 2 ansøgninger (EU og svensk reglen), og et sæt af mine papirere, skulle jeg have afleveret 2 sæt i alt? eller er det lige meget?

Hvad mener de med uppehålls- och arbejtstillstand ( er det efter svensk reglen??).

tak for jeres hjælp......

mfewk

Indlæg af mfewk » 09.02.2016 16:05:08

Sverige4ever skrev:Det jeg nu undre mig over er, at jeg har fået et sagsnummer, jeg har været inde og se på status, der er 2 ansøgninger, men jeg ved ikke hvad er hvad (om det er både efter eu og svenske regler), hvordan finder jeg ud af det.
Du kan se begge ansøgninger under dit sagsnummer. Du kan ikke se hvad der er hvad, men du kan se, at de har modtaget og registreret begge.
Sverige4ever skrev: Sidst men ikke mindst jeg har jo kun afleveret 2 ansøgninger (EU og svensk reglen), og et sæt af mine papirere, skulle jeg have afleveret 2 sæt i alt? eller er det lige meget?
De skal aflevere begge ansøgninger med egne bilag. Hvis du ikke har gjort det og der mangler noget, hører du fra dem rimelig hurtigt.

I øvrigt får du to kvitteringsbreve. Vi fik det ene efter et par dage, mens det andet kvitteringsbrev først kom ca. 1 uge efter vi afleverede ansøgningerne.

Sverige4ever

Indlæg af Sverige4ever » 10.02.2016 10:18:50

Jeg har kun modtaget et brev fra dem, hvor de skriver.
At de har modtaget min ansøgning om upphållskort og arbejdstilladelse.

Hvor har du sat dit kryds henne.
I en af de nedenstående spørgsmål?

arbejdstager,
selvstændig erhvervsdrivende,
tjenesteyder,
pensioneret arbejdstager,
pensioneret selvstændig erhvervsdrivende,
pensioneret tjenesteyder,
udstationeret,
studerende ved en institution, der er godkendt eller finansieret af det offentlige, og kan forsørge sig selv under sit ophold,
selvforsørgende, det vil sige at pågældende skal råde over tilstrækkelige indtægter eller midler, så vedkommende ikke kan antages at ville falde det offentlige til byrde, eller
have opnået tidsubegrænset opholdsret i det andet EU/EØS-land eller Schweiz.

Besvar