Vi søgte i Juli om Tidsubegrænset Ophold under EU lov til min mand som er 3. lands borger, og har lige modtaget brev fra Statsforvaltningen, hvor der bl.a står:
''Oplysningerne om jeres indkomst giver imidlertid Statsforvaltningen grund til at antage, at I ikke råder over tilstrækkelige midler til jeres underhold, idet din hustru ikke længere arbejder eller modtager dagpenge, men modtager offentlig forsørgelse,og at du derfor ikke længere opfylder betingelserne for opholdsret i Danmark.
Det kan oplyses, at man som EU-borger kan bevare sin opholdsret i Danmark, hvis man kan dokumentere, at man stadig har status som arbejdstager, selv om man ikke længere er i arbejde''
Jeg er Dansk Statsborger, og var i en faldulykke i 2013 på vej til arbejde. Jeg har lige fået beregnet en arbejdsevne på 0-5 minutter om ugen i Sengepraktik, og er indstillet til Ressourceforløb i et år med hensigt på at bedre min livskvalitet, som sandsynlighvis vil ende i Brøkpension.. Hvad gør vi nu ?? Jeg er dyb ulykkelig og utryg over fremtidden.. Hjælp