Krav til bolig

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
jiggy

Krav til bolig

Indlæg af jiggy » 05.01.2016 19:32:41

Hej venner.

Håber nogen kan være behjælpelig med at besvare et par spørgsmål. Min familie og jeg (2 voksne og 2 små børn) skal nu flytte tilbage til DK d. 15 Januar. Vi har opsagt vores lejlighed og oplys myndighederne i Sverige om at vi udrejser osv. Men jeg hører et rygte om at vi skal have min. 80 kvm2 som svarer til 20 kvm2 pr. person. Det er fordi vi har fremlejet en bolig i 18 mdr. tæt på familie og venner. Vi har ikke råd til køb af bolig endnu. Men så hørte jeg et rygte om dette, som ville være et stort slag i ansigtet. Vi har til d. 15 Marts til at flytte ind i DK efter sammenføring via EU og vi rent faktisk boede i sverige i en årrække.

Tak tak til dem som vil hjælpe

skaanebo

Re: Krav til bolig

Indlæg af skaanebo » 05.01.2016 20:22:31

Der stilles ingen krav ved brug af EU-regler andet end, at I skal kunne folkeregistreres i boligen. Og folkeregistret har så nogle regler om, hvor mange personer, der kan være per beboelsesrum.

Besvar