Hej
Jeg er nu ved at være klar til at flytte til Sverige, hvor jeg skal bo med min kæreste/kommende kone, som kommer uden for et EU land. (Nigeria). Jeg har sat mig ind i alle regler, så godt jeg kan, synes jeg. Trods det kan være lidt forvirrende. Jeg har dog 2 spørgsmål, som i måske kan hjælpe mig med.
Punkt 1:)

Jeg er meget glad for den leje lejlighed, som jeg bor i Danmark nu, da den ligger utrolig tæt på mit arbejde her i Danmark - kan gå på arbejde på 1 minut. MEN - er det dumt, at beholde/fremleje min nuværende lejlighed til, at jeg er tilbage i Danmark? Vil myndighederne i Danmark kunne bruge det imod mig/os, og så sige, at jeg måske ikke boede "seriøst nok" i Sverige, hvis jeg stadig havde min lejlighed i Danmark? Og beskylde mig for proforma-ægteskaproforma osv,

hvis de finder ud af, at jeg havde min lejlighed i Danmark, mens jeg boede i Sverige? De vil jo nok se, at jeg flytter tilbage i min gamle lejlighed og så spørge ind til dette? Nogen erfaringer med dette herinde?
Punkt 2)

Hvis jeg nu alligevel vælger at opgive min dejlige lejlighed her i Danmark, når jeg flytter til Sverige. Må jeg og min kommende afrikanske kone så gerne flyttede hjem til min mor i Danmark i en periode, når vi kommer fra Sverige og skal til Danmark igen. Eller er der nogle regler, der siger, at man - som forsørger - ikke må bo hos sine forældre? Altså at jeg SKAL have min egen lejlighed, når jeg/vi flytter tilbage til Danmark, så jeg kan forsørge kom kone? Eller kan vi feks bo sammen med min mor i hendes rækkehus i måske et halv år for at spare penge til vi finder en ny lejlighed? Det hele koster jo med Sverige og det hele, så det kunne jeg godt få brug for.
Mvh RHM1977