Hej!
Jeg vil spørge om hvornår mig og min mand kan søge tilbage til Danmark?
Vi flyttede sammen til Sverige d 11 juni og var først på skatteverket d 12 juni for at registrere mig, og så på migrationsverket d 17 juni for at søge opholdstilladelse til min mand. Vi er glade for at kunne bo i Sverige men vi ønsker at flytte tilbage til Danmark bla fordi jeg gerne vil læse næste år.
Jeg pendler til arbejde i Danmark og har kvitteringer for mit Øresundskort. Vi har kvittering for min mands ansøgning i migrationsverket. Jeg blev først registreret d 9 september men fik personbevis fra skatteverket hvor der står at jeg står registreret fra d 11 juni. Jeg har masser af kvitteringer fra indkøb i Sverige. Har svensk konto (danske bank filial) hvor man kan se at jeg betaler husleje. Jeg har bibliotekskort og tænker på at melde mig og min mand til noget aktivitet.
Jeg ville mene at jeg kan bevise reelt ophold i Sverige?! Så kan vi begynde at søge om forhåndsgodkendelse?
På forhånd tak.
Mvh
Michelle
Hvornår kan vi søge tilbage til Dk?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Hvornår kan vi søge tilbage til Dk?
Almindeligvis er rådet at blive ca. 6 mdr., når man er grænsegænger.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
ladinamarquesa
Re: Hvornår kan vi søge tilbage til Dk?
Vi har forstået at vi skal blive min. 6 måneder og det er ikke noget problem. Vi vil dog gerne begynde nu at søge forhåndsgodkendelse?? Vi har været her nu i 4 måneder og vi ønsker at kunne flytte tilbage til Danmark start næste år. Jeg tænker at sålænge jeg kan bevise at vi reelt bor her med indkøb i sverige, svensk konto, bibliotekskort, ICA kort, min mands kvittering fra Migrationsverket, han har også været på Arbetsformedlingan og søgt om samordningsnummer og hjælp til at finde arbejde, jeg kan vise at jeg pendler over grænsen kun fordi jeg arbejder der. Kan vi begynde at søge nu? Det er mest fordi vi jo vil vente på at ansøgningen bliver godkendt før vi flytter og hvis vi gerne vil flytte start næste år skal vi så ikke til at søge nu?
Mvh
Michelle
Mvh
Michelle