Hej,
Min hustru har fået godkendt sin ansøgning om ubegrænset opholdskort og i den forbindelse har jeg læst at Opholdsretten kan komme i fare, hvis Jeg ikke længere er arbejdstager/ kan selvforsørge os selv.
I den forbindelse vil jeg bare sikre mig, at når mit jobkontrakt udløber og jeg går på dagpenge, tælles det som en ydelse fra det offentlige?
Og hvad med hvis min hustru fx starter på universitet og evt. Modtage SU - kan hun miste sin opholdskort på den baggrund?
Tab af opholdsret
Re: Tab af opholdsret
Nej, dagpenge og SU er ikke "farlige" ydelser. Det er kontanthjælp, der menes, I skal forsøge at undgå.
Hej igen,
Et andet vigtigt (økonomisk) spørgsmål - min jobkontrakt udløber snart. Og min kone er gravid.
Har jeg ret til barselspenge? Hvis NEJ - hvad med min hustru? Og vil det går ud over opholdsretten
Et andet vigtigt (økonomisk) spørgsmål - min jobkontrakt udløber snart. Og min kone er gravid.
Har jeg ret til barselspenge? Hvis NEJ - hvad med min hustru? Og vil det går ud over opholdsretten
-
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Læs her: https://www.borger.dk/Sider/Barsel-oversigt.aspx
Det vil ikke være nogen fordel at gå på barselsdagpenge i stedet for alm. dagpenge.
Du kan selv læse betingelserne og finde svaret på om din kone kan få barselsdagpenge.
Det vil ikke være nogen fordel at gå på barselsdagpenge i stedet for alm. dagpenge.
Du kan selv læse betingelserne og finde svaret på om din kone kan få barselsdagpenge.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG