Hej alle
Vi nyder i øjeblikket tilværelsen i Malmö, men ønsker dog med tiden, om et par måneder, at flytte tilbage til Danmark.
Mit spørgsmål lyder: Hvordan kan vi bevise overfor Statsforvaltningen, at vi reelt har boet sammen i Sverige?
Jeg kan ikke ændre min lejekontrakt, som står i mit navn (her indgår også el og varme).
Er der andre måder, hvor vi kan bevise, at vi faktisk bor sammen? Jeg kan umiddelbart ikke komme i tanke om andet end vores ansøgninger til Migrationsverket, hvor vores adresse er den samme.
Nogen ideer?
Bevise at vi har boet sammen
-
aaron_ramsey
- Geografisk sted: Hillerød, Danmark
Re: Bevise at vi har boet sammen
Hvis I har søgt om opholdskort hos Migrationsverket, kan I jo også søge om at din ægtefælle bliver folkeregistreret på Skatteverket. Og en udskrift fra folkeregistret er fin dokumentation.
-
aaron_ramsey
- Geografisk sted: Hillerød, Danmark
Re: Bevise at vi har boet sammen
Tak for svar Skaanebo.
Ja, vi har tænkt os at søge, så snart vi får vores blå EU-sygesikringskort. Jeg var på kommunen i dag og de fortalte mig, at de desværre ikke længere kan udstede kortene, da det fra d. 1. maj 2015 er Udbetaling Danmark som står for det. Forhåbentlig har vi kortene indenfor to-tre uger, hvorefter vi søger hos Migrationsverket.
Får min kone personnummer med det samme, når de kan se at jeg har et? Jeg tænker, at de vel ved, at hun har ret til ophold, så længe jeg har ret til ophold. Så de burde vel kunne udstede det med det samme?
Ja, vi har tænkt os at søge, så snart vi får vores blå EU-sygesikringskort. Jeg var på kommunen i dag og de fortalte mig, at de desværre ikke længere kan udstede kortene, da det fra d. 1. maj 2015 er Udbetaling Danmark som står for det. Forhåbentlig har vi kortene indenfor to-tre uger, hvorefter vi søger hos Migrationsverket.
Får min kone personnummer med det samme, når de kan se at jeg har et? Jeg tænker, at de vel ved, at hun har ret til ophold, så længe jeg har ret til ophold. Så de burde vel kunne udstede det med det samme?