Filippinsk kæreste - ophold/arbejde i DK eller London

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Thomas1111

Filippinsk kæreste - ophold/arbejde i DK eller London

Indlæg af Thomas1111 » 25.01.2015 18:16:29

Hej alle :-)

Reglerne for familiesammenføring og arbejdstilladelse kan virke lidt uoverskuelige, så jeg ser om jeg kan få lidt hjælp her.

Jeg ser en filippinsk kvinde på 30 år. Jeg er selv 27. Hun har et barn. Uddannelse indenfor revisorbranchen med fast job i mange år på Filippinerne, bla i en bank. Vi er ikke gift, men det kan man jo blive.

Hvordan er vores udsigter ift at bo sammen i DK inkl barn såfremt vi blir gift? Hvordan er hendes udsigter til at måtte arbejde i DK?

Noget andet: jeg bor for nuværende i London og det er egentlig førsteprioriteten at bo der. Nogen her der kender til vores muligheder på det område? Hendes chancer for at få en working permit?

På forhånd tusind tak!

Mvh

Thomas

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Filippinsk kæreste - ophold/arbejde i DK eller London

Indlæg af mh1 » 25.01.2015 18:47:35

Gå op i RÅDGIVNING, klik på FLYTTE TIL SVERIGE/EU-LAND, læs vejledningen og fortæl din kæreste de gode nyheder: ved at blive gift med dig, kan hun og hendes barn få EU-opholdskort (indebærer ret til arbejde) i England helt uden andre krav end at du enten har arbejde eller 'tilstrækkelige midler' (opsparing, pension o.l.).
:)
mh
Rådgiver for ÆUG

Thomas1111

Re: Filippinsk kæreste - ophold/arbejde i DK eller London

Indlæg af Thomas1111 » 26.01.2015 08:12:54

Det lyder fantastisk, tusind tak for svaret, mh :-)

God dag

Besvar