Fremleje i Sverige

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lm

Fremleje i Sverige

Indlæg af Lm » 07.05.2008 19:43:07

Hej..
Lige et lille spørgsmål, som er dukket op: Jeg er på jagt efter en bolig i Sverige og overvejer at bo til fremleje, så jeg derefter kan søge om familiesammenføring. Når jeg skriver en kontrakt (i mit navn), har min mand senere hen så ret til at flytte ind og være registreret på samme adresse. Eller skal det fra starten aftales i kontrakten, hvem der må bo på adressen? Jeg mener, skal jeg nødvendigvis informere udlejeren om, at min mand også vil komme til at bo der og være registreret, på et senere tidspunkt? (Ikke fordi jeg vil snyde nogen, men folk bliver så hurtigt skræmt væk, når man nævner ordet "familiesammenføring")..
Håber nogen kan svare - venlig hilsen Lm
LM

solveig
Geografisk sted: Copenhagen
Kontakt:

Indlæg af solveig » 08.05.2008 09:50:45

Hvis du har aftalt med udlejeren at din mand kommer til at bo der, så er der inget problem overhovedet. Og jeg kan ikke se hvorfor nogen skulle have noget imod det. Du skal bare gå til skatteverket og 'folkbokföre' din mand på adressen, og efter han har fået et personnummer kan du söge om familiesammenföring.
SOL

fundiver198

Indlæg af fundiver198 » 08.05.2008 12:16:15

Når man fremlejer en bolig oplyser man naturligvis sin udlejer om, hvem og hvor mange, der kommer til at bo i boligen. Så du siger det, som det er, nemlig at du er gift, og at din mand p.t. er i udlandet, men senere vil komme til Sverige. Ordet "familiesammenføring" behøver du derimod ikke at nævne i den forbindelse, og med mindre de direkte spørger, så behøver du heller ikke at fortælle om din mands nationalitet.

Personligt tror jeg faktisk, at mange udlejere hellere vil leje ud til et gift par end til en enlig, idet gifte par generelt lever et mere stabilt og roligt liv end enlige. Så jeg kan slet ikke se nogen grund til, at du skulle lyve over for din udlejer om, at du er gift.

Lm

Indlæg af Lm » 08.05.2008 16:14:34

Ja, det kan I jo have ret i.. tak for svarene.
Vh
LM

Besvar