hjælp til skatteverket

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
sohail
Geografisk sted: København

hjælp til skatteverket

Indlæg af sohail » 26.04.2008 00:50:12

hvor lang tid tage det føre man modtager personbevis? og kan min kone godt for et svensk personnr? hun har schengen visum til 3 måneder!

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

hej sohail

Indlæg af jerry » 26.04.2008 09:16:13

Hej Sohail.
Der plejer ikk at gaa mange dage, jeg fik mit efter 3 hverdage. Min mand og jeg henvendte os paa skatteverket i Trelleborg hvor vi var flyttet til, jeg sagde at jeg skulle flytte til Sverige mig med henblik paa at söge opholdsrat til min mand. Saa skulle jeg udfylde nogle papir, de tog kopi af mit pas,vores vielsesattest, lejekontrakten, min anættelseskontrakt og ogsaa kopi af min mands pas. Derudover skulle jeg oplyse hvor mange kilometer jeg havde til mit job og hvor mange dage jeg skulle pendle om maaneden. De sendte saa papirne til skatteverket i Malmö, hvor de staar for tingene og hun gav mig navnet til ham der skulle lave mine papir og bad mig ringe til ham dagen efter,min mands visum var nemlig ved at udlöbe og vi skulle jo naa at indgive ansögningen paa migrationsverket inden det udlöb. Dagen efter ringede jeg saa til skatteverket i Malmö og spurgte om de kunne sende mit personbevis hurtigst muligt da jeg skulle söge opholdsrat til min mand og han sagde at han ville lave det dagen efter og saa kom det 3 dage efter vi havde været paa skatteverket i Trelleborg. Da vi saa havde indgivet ansögningen gik der 1 uge og saa fik min mand tilsendt sit person nummer og 2 uger efter fik han sin opholdsrat for 5 aar. İalt 3 en halv uges behandlingstid fra det hele begyndte til det var afgjort

Besvar