Hej alle.
Jeg har søgt opholdstilladelse til min forlovede - det må så være via svenske regler.
Jeg overvejer at opsige mit arbejde og bo sammen med hende i Tyrkiet indtil sagen er behandlet vil det få nogen negativ indflydelse?
Jeg kommer på ingen måde til at modtage ydelser fra staten eller løn - men har midler til at forsørge mig selv. Jeg har lejet et værelse - som
jeg stadig skal betale selvfølgelig.
Jeg har allerede arrangeret et nyt arbejde som er klar når jeg vender hjem.
Hvad hvis jeg bliver indkaldt til interview - kan man klare det over telefon fra Tyrkiet?
Kan det være negativt iht opholdstilladelsen?
Nogen der har erfaring på forhånd tak.
Ferie og opholdstilladelse til kæresten?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Ferie og opholdstilladelse til kæresten?
Du må godt opholde dig uden for Sverige i noget af ventetiden, men du skal da være helt sikker på at eventuel post vedr. ansøgningen kommer dig i hænde uden ophold - husk på at den normale postgang fra Sverige til Tyrkiet er 5-10 dage, og lige så lang tid den anden vej, så hvis du får et brev der skal besvares inden en frist på fx 14 dage, skal der være nogen til at tjekke din post HVER dag, og åbne, scanne og sende videre til dig.
Husk på at det kan vare omkring et år, før I får svar, og er du bortrejst fra adressen så lang tid skal du afmeldes adressen (Folkbokföringslagen § 20) - og du må forvente at du bliver tjekket for om du faktisk bor i Sverige.
Husk på at det kan vare omkring et år, før I får svar, og er du bortrejst fra adressen så lang tid skal du afmeldes adressen (Folkbokföringslagen § 20) - og du må forvente at du bliver tjekket for om du faktisk bor i Sverige.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hej.
Tak for svar.
Jeg skal nok få tjekket posten og evt. få den scannet intet problem.
Hvad mener du med at blive tjekket? Jeg er jo ikke på adressen når jeg er på ferie.
Det kan jo være det går hurtigere. Hun har søgt om ophold og har været til interview. Kommer der post til mig eller hende?
Hvor lang tid skal man have været rejst før
man afmeldes?
Når jeg er på ferie er det naturligvis kun huslejen jeg kan bevise.
Tak for svar.
Jeg skal nok få tjekket posten og evt. få den scannet intet problem.
Hvad mener du med at blive tjekket? Jeg er jo ikke på adressen når jeg er på ferie.
Det kan jo være det går hurtigere. Hun har søgt om ophold og har været til interview. Kommer der post til mig eller hende?
Hvor lang tid skal man have været rejst før
man afmeldes?
Når jeg er på ferie er det naturligvis kun huslejen jeg kan bevise.
Kan jeg godt søge om turistvisum i mellemtiden når vi er der? Arbejdsløs betyder det noget?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Tjek kan foregå ved at en myndighedsperson simpelt hen møder op og ringer på. Gentagne gange. Hvis der så ikke bliver åbnet/svaret gentagne gange, så kan man tjekke dit pas, når man endelig får kontakt til dig. Da det bliver stemplet ved ind- og udrejse i Tyrkiet, så kan man jo se, hvor længe du har været der. Det regnes ikke for ferie, hvis man er væk et helt år.
I DK skal du som udgangspunkt framelde dig folkeregisteret, hvis du udrejser af DK for mere end 6 mdr.
Du er formodentlig bekendt med det utal af fjolser, som har prøvet at snyde sig til fs ved at have en pro-forma adresse i andre EU-lande? Det har medført, at myndighederne tjekker om man faktisk bor der, hvor man påstår at man gør.
Jeg ved ikke om Sverige accepterer at man får besøgsvisum, mens ens fs-ansøgning behandles.
I DK skal du som udgangspunkt framelde dig folkeregisteret, hvis du udrejser af DK for mere end 6 mdr.
Du er formodentlig bekendt med det utal af fjolser, som har prøvet at snyde sig til fs ved at have en pro-forma adresse i andre EU-lande? Det har medført, at myndighederne tjekker om man faktisk bor der, hvor man påstår at man gør.
Jeg ved ikke om Sverige accepterer at man får besøgsvisum, mens ens fs-ansøgning behandles.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG