Hej Alle,
Min forlovede, forhaabentligt snart mand, da vi er ved at gifte os i Peru er i tvivl vedr. FS til Danmark, hvor vi oensker soege til i foerste omgang. I tilfaelde at vi faar afslag, er det saa automatisk muligt for os at soege i Sverige. Vil de stille spoergsmaal paa nogen maade, pga. afslaget i DK.
Karina
FS i Danmark eller Sverige.
-
fundiver198
Et afslag på FS i Danmark har ingen betydning for muligheden for at flytte til Sverige efter EU-reglerne. Men jævnfør andres tidligere oplevelser, så husk lige at fortæl det til det danske politi, hvis I er rejst til Sverige, efter din mand har modtaget et afslag. For i modsat fald tror de jo, han opholder sig illegalt i Danmark.
Processuelt ophold
Hej Karina
Jeg kan ikke se at nogen har svaret på dettte, så...
Hvis din mand kommer til DK på et 3 måneders visum og I søger om FS, så har han processuelt ophold i DK under hele sagens behandling, dvs. også ud over de tre måneder, som visummet dækker...
Skulle det uheldige ske at I får afslag på FS, så er det korrekt at I kun kan rejse til Sverige og søge dér, hvis hans visum stadig er gyldigt...
Jeg kan ikke se at nogen har svaret på dettte, så...
Hvis din mand kommer til DK på et 3 måneders visum og I søger om FS, så har han processuelt ophold i DK under hele sagens behandling, dvs. også ud over de tre måneder, som visummet dækker...
Skulle det uheldige ske at I får afslag på FS, så er det korrekt at I kun kan rejse til Sverige og søge dér, hvis hans visum stadig er gyldigt...