fra Norge til Danmark med opholdskort...hvordan?
fra Norge til Danmark med opholdskort...hvordan?
hej. Jeg en afghansk statsborger som er gift med en dansk kvinde. konen min søgte om familiesamføring efter EU/EØS regler og jeg fik en opholdkort i 5 år til Norge i september 2012. siden der bor vi sammen i Norge, men vi ønsker at vende tilbage tl Damark sammen. hvordan kan vi gøre det?
- skal jeg søge om opholdkort efter EU/EØS-regler i Danmark?
eller er der noget andre muligheder også?
- skal jeg søge om opholdkort efter EU/EØS-regler i Danmark?
eller er der noget andre muligheder også?
Re: fra Norge til Danmark med opholdskort...hvordan?
Processen er beskrevet under menupunktet rådgivning. Det er samme procedure som i Norge.
-
fundiver199
I skal læse under "rådgivning" "flytte tilbage til Danmark".
har læst om det men er litt itvivl om det er viktig at vi få kontakt hjælp nu i Norge og jeg skal starte på universitet i august og fra august får vi ikke mere kontakt hjælp . fra August får jeg SU og manen min (han som har opholdskort) er i en kurs (kvilifisering program) fra NAV..?
+ hvordan søker man om opholdskort ? kan man bare sende det fra Norge eller skal man til DK og levere det til politi?
+ hvordan søker man om opholdskort ? kan man bare sende det fra Norge eller skal man til DK og levere det til politi?
jeg vil også spørge om indtil min manden og jeg finder sig et job får vi hjælp som kontat hjælp eller ligenede? jeg vil o få men hvad med manden min?
-
fundiver199
I kan aflevere ansøgningen - blanket EU/FA1 - til den danske ambassade i Oslo.
jeg (kvinden som er dansk statsborger) skan til Danmark i påske. kan jeg aflevere det eller skal mannen min som søker skal levere det?
I kan i og for sig nøjes med at sende det med posten. Så naturligvis kan du også aflevere det i Danmark. MEN: Når I så får svar, skal din ægtefælle indfinde sig hos US inden for 7 dage for at fremvise sit pas personligt.