UDI Norge

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Block

UDI Norge

Indlæg af Block » 04.03.2014 10:31:18

Hej alle

Er der nogen der har erfaringer med at indgive ansøgning om familiesammenføring efter EU-reglerne i Norge?

Har endeligt fået at vide præcist hvor jeg skal arbejde i Norge i går og min mand, der er i danmark på turistvisum, tager så med derop hvor vi vil søge inden d. 20 marts hvor hans visum udløber.
Nu ville vi udfylde online-delen af ansøgningen og booke en tid hos politiet i vores Fylke (vi skal tage til Trondheim). Trondheim har imidlertid fuldt booket tider frem til 24/4!

Ringer til UDI for at spørge om jeg kan indlevere den et andet sted - Stjørdal 45 min fra Trondheim har ledige tider næste uge men ligger i andet Fylke og dermed politidistrikt. Det ved de ikke om jeg kan. Kontakter så Trondheim politi og efterfølgende Stjørdal, hvor den ene betjent der tager sig af udlændingesager har fri. Trondheim politi siger derimod at jeg godt bare kan booke tiden nu, da de vil kunne se det i deres system og dermed vil min kæreste ikke få nogle problemer med sit visum. De er godt klar over at deres ventetider på en ledig tid er alt for lange. Der står imidlertid hos UDI at det først er efter man har indgivet papirerne hos politiet at man har indgivet ansøgningen og derved opholder sig lovligt i landet.

Prøver nu at ringe tilbage til UDI men det er næsten umuligt at komme igennem - er efter 20 min stadig kun nr. 41.

Nogen der ved om det jeg har fået at vide af politiet i Trondheim passer?? Det vil være en hel måned han er her uden visum!

Besvar