er flytte til malmø
er flytte til malmø
HJÆLP VED IKKE OM JEG HAR LAVEDE DET RIGTIGT.
Jeg er flytte til malmø den 25 dec. 2013 samme med kone. Hun havde 3mdr. turist visum til den 31jan.2014. jeg startede med søge person nr til os begge to. jeg fik mit person nr. men hun fik ikke, få vi skulle register vores ægteskabe i sverige. det fik jeg på plads. og nu har jeg søgte om opholds kort til hende i sverige den 30-01.2014 og fået en kvittering på det.
jeg har aflevere følgende dokumenter:
Ansøgning efter Eu regler fra hjemmeside
Kopi af begge pas
Kopi af personnumre kun mit.
Kopi af registerudtag om at vores ægteskab er registreret i sverige
Kopi af orginal vielsesattest
Kopi af mit Øresundskort
Kopi af ansættelseskontrakt
Kopi af tre sidste lønsedler
Kopi af lejekontrakt
Kopi af det midlertidigt sundhedskort
er der andre ting som kunne være vigtig??? f-eks jeg har ikke min egen lejlighed i malmø men bor til leje hos en hvor jeg har 3værelser til mig og min kone.
Jeg er flytte til malmø den 25 dec. 2013 samme med kone. Hun havde 3mdr. turist visum til den 31jan.2014. jeg startede med søge person nr til os begge to. jeg fik mit person nr. men hun fik ikke, få vi skulle register vores ægteskabe i sverige. det fik jeg på plads. og nu har jeg søgte om opholds kort til hende i sverige den 30-01.2014 og fået en kvittering på det.
jeg har aflevere følgende dokumenter:
Ansøgning efter Eu regler fra hjemmeside
Kopi af begge pas
Kopi af personnumre kun mit.
Kopi af registerudtag om at vores ægteskab er registreret i sverige
Kopi af orginal vielsesattest
Kopi af mit Øresundskort
Kopi af ansættelseskontrakt
Kopi af tre sidste lønsedler
Kopi af lejekontrakt
Kopi af det midlertidigt sundhedskort
er der andre ting som kunne være vigtig??? f-eks jeg har ikke min egen lejlighed i malmø men bor til leje hos en hvor jeg har 3værelser til mig og min kone.
-
fundiver199
Re: er flytte til malmø
Det ser fint ud, og ellers skal Migrationsverket nok gøre dig opmærksom på det, hvis de mener, at de gerne vil have flere papirer 
jeg har søgte min kones cpr-nr. den 14jan. men har ikke fået svar i nu. jeg var ned for høre hvolangt de er nåde med det. jeg fik en rimlige kold svar at der er vent tid op til 2mdr. kan det virkelige passe? er der mulighed for klage? da de sagede ca. 2-4uger.
Det tager den tid, det tager.
hmm mange tak for hurtig svar 
vi har fået cpr. nummer i Malmø desuden har fået lavede en id-kort fra skatteverket. Vi kunne rigtig godt tænk os tage til Barcelona her i sommer ferie. kan hun godt få lov til rejse selv om hun ikke har fået opholds kort i sverige.? Vh.
Nej, desværre. Det vil ikke være lovligt.
Okay, skal man søge om visum for tage på ferie til Barcelona og hvor kan man søge om den slags visum vi havde tænk på køre i bil igennem Tyskland/Frankring.
Ja. Men jeg tvivler på, visum vil blive bevilget af Spanien i den situation.
tak
dvs bedst er hold ferie senere når vi har modtaget opholdskort.
Hej ÆUG nu har vi gået og ventede på min kones opholdskort i 6mdr. hvad synes i jeg skal gøre? Jeg har læst jeres Forslag til en klage til Migrationsverket, hvis EU opholdskort ikke udstedes indenfor 6 måneder, men den er fra 31,7,2012 kan jeg satdig brug den, hvad vil i anbefale?
-
fundiver199
Ja den kan stadig bruges, dog skal der nok lige checkes op på mailadresser og navne mm.