Det viste sig at gå godt på ambassaden i ankara. Min tyrkiske kæreste har fået visum og kommer til Sverige d. 1. maj. Nu kommer der så en række spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med at besvare.. (gud hvor er det skønt med et forum som dette)
1. Jeg har læst herinde at der ikke skulle være noget problem i at flyve til kastrup selvom visummet er udstedt til sverige...?
2. Hvor henvender jeg mig i sverige når jeg og min kæreste skal vies? Er der nogle der har prøvet det og som kan svare mig på hvilke dokumenter min kæreste skal medbringe fra tyrkiet og hvad jeg evt. skal bruge fra danmark?
3. Jeg bor til leje i en bostadrätt som skal sælges.. Jeg har ingen lejekontrakt - Kun en håndskrevet fuldmagt om at jeg råder over og frit kan benytte toilet, køkken, værelser osv. og en håndskrevet kvitering for betaling af leje (kontant). Vil det blive et problem når vi skal søge om opholdstilladelsen via eu-reglerne? Får jeg brug for en anden form for lejekontrakt?
4. Jeg arbejder i københavn og har en månedlig indtægt på ca. 10.000 dkr. EFTER skat. Jeg betaler 1400 dkr. til togkort om måneden og 5500 dkr om måneden til huslejen. Er det tilstrækkelige midler til forsørgelse?
Hvis i kan besvare bare et af spørgsmålene så er jeg meget taknemmelig. Skriv endelig. - utroligt dejligt med al form for hjælp.
Mvh Sandra