FRIPLADS TIL BØRNEHAVE.
FRIPLADS TIL BØRNEHAVE.
Hej.
Min mand fik eu opholdskort i Danmark for 2 måneder, vi står p.t begge uden job lige nu, og vi har skrevet vores datter op i børnehaven.
Er det dumt hvis vi søger om friplads? éller skal vi bare lade være, for en sikkerhedsskyld?
Min mand fik eu opholdskort i Danmark for 2 måneder, vi står p.t begge uden job lige nu, og vi har skrevet vores datter op i børnehaven.
Er det dumt hvis vi søger om friplads? éller skal vi bare lade være, for en sikkerhedsskyld?
-
fundiver199
Re: FRIPLADS TIL BØRNEHAVE.
Hvorfor skulle det være dumt at søge om friplads, hvis I er berettiget til den?
Det kunne være at min mand kunne få problemer med hans opholdskort senere, fordi vi ikke nogen indkomst og vi søger om friplads til hende
-
fundiver199
Problemet opstår nok nærmere, hvis I søger om kontanthjælp, da kommunen så vidt jeg ved har pligt til at underrette US om dette. Friplads i børnehave er derimod ikke en social ydelse og kan derfor heller ikke stå i vejen for en EU-opholdsret.
Mange tak
det er jeg glad for at høre 
-
Panicbutton
Friplads er baseret på husstandsindkomst. Hvis i begge er arbejdsløse, kan I nemt risikere at kommunen betaler størstedelen af børnepasningen for jer (eller faktisk giver jer gratis pasning, selvom I jo egentlig har rigeligt tid til selv at passe jeres barn).
OBS: Husk at indberet til relevante myndighed, hvis der sker ændringer i jeres indkomst, og I ikke længere er berettiget tilskudet.
OBS: Husk at indberet til relevante myndighed, hvis der sker ændringer i jeres indkomst, og I ikke længere er berettiget tilskudet.
Ja . Min mand starter måske snart at arbejde bare deltidsarbejde , så kontakter vi kommunen ligeså snart han starter