Fs i tyskland
Fs i tyskland
Hej. Jeg har hørt at det godt kan betale sig at søge om fs i tyskland fremfor dk. Er der nogen der har erfaring med det. Jeg bor selv i aarhus og har et job her.
Re: Fs i tyskland
Hvis du vil bo i Tyskland og arbejde i Aarhus så bliver der temmelig langt på job . Er der nogen grund til at du ikke bruger de danske regler at blive fs på ?
Ja. Nogle af mine bekendte har fået afslag. Jeg synes vi opfylder kravene. Og desuden har jeg hørt at når tyskland så godkender fs kan man flytte tilbage til dk og min kone er bedre stillet fx mht sociale ydelser
-
fundiver199
Hvis du har et fuldtidsjob, er din kone næppe berettiget til kontanthjælp, da denne jo beregnes ud fra husstandens samlede indtægt og formue. Og så er det vel lidt lige meget, om hendes opholdstilladelse eller opholdsret er betinget af, at hun ikke modtager kontanthjælp?
Du kan læse om EU-reglerne under "rådgivning", "flytte til Sverige/Tyskland" og "flytte tilbage til Danmark".
Du kan læse om EU-reglerne under "rådgivning", "flytte til Sverige/Tyskland" og "flytte tilbage til Danmark".