Rådgivning !

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
nadiajneinati

Rådgivning !

Indlæg af nadiajneinati » 04.09.2013 23:30:42

Hej.
Jeg er helt ny på denne side, fik den anbefalet af en veninde.
Jeg er meget interesseret i af få min mand til Sverige.
Det skal lige siges jeg er 22 og bor i DK, har en pige fra et tidligere forhold.
Jeg er muslimsk gift, og vil meget gerne høre om mulighederne for at give min mand opholdstilladelse i Sverige. Nogen der kan hjælpe mig med hvordan man gør og mulighederne, da jeg er helt blank på dette område.
Hvis jeg bosætter mig i Sverige, kan jeg så søge om familie sammenføring ved at fremvise muslimsk ægteskabs attest, eller skal vi gifte os på svensk.?
Kan man evt skrive privat herinde med andre da det ville være lettere at forklare privat.

håber nogen kan hjælpe.

skaanebo

Re: Rådgivning !

Indlæg af skaanebo » 05.09.2013 05:44:20

Det er beskrevet under menupunktet "Rådgivning". Dit ægteskab skal være registreret i folkeregistret!

nadiajneinati

Indlæg af nadiajneinati » 05.09.2013 08:03:35

Tak ! det havde jeg ikke lige bidt mærke i.
Er det muligt at os at gifte os i Sverige trods han er illegal i DK.? (ingen asyl eller lign)
Kan et registret ægteskab i Sverige hjælpe med opholdstilladelse, eller asyl.?
Er fortvivlede om hvordan jeg får ham til at kunne være 'lovligt' i Sverige, da DK er så besværlige mht. 24års reglen osv.

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 05.09.2013 09:00:30

Enten er du gift eller også er du ikke. Det afhænger af, om imamen var bemyndiget til at udføre vielser. Hvis du ikke er gift allerede, kan I blive det i Sverige, hvor der ikke er krav om lovligt ophold.

Og så kan I benytte EU-regler til at bo i Sverige, hvis du opfylder de økonomiske krav som beskrevet under rådgivning i menuen.

nadiajneinati

Indlæg af nadiajneinati » 05.09.2013 15:34:01

skaanebo skrev:Enten er du gift eller også er du ikke. Det afhænger af, om imamen var bemyndiget til at udføre vielser. Hvis du ikke er gift allerede, kan I blive det i Sverige, hvor der ikke er krav om lovligt ophold.

Og så kan I benytte EU-regler til at bo i Sverige, hvis du opfylder de økonomiske krav som beskrevet under rådgivning i menuen.

Okay på den måde. jeg har forsøgt at læse mig frem på flere sider, men ingen fortæller hvad man skal opfylde som sådan, hvis man vælger at gå udenom EU-reglerne, jeg tror ikke chancerne er så store hvis vi benytter EU-reglerne da jeg er på kontanthjælp og uden uddannelse. Som sagt er helt blank på dette område, kan du evt. henvise til hjemmesider hvor det står lidt mere beskrevet udover denne side.?

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 05.09.2013 16:19:22

http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... /sverigeeu

Har du læst ÆUG´s vejledning om at flytte til Sverige? Når skaanebo svarer så kort, er det fordi, ingen orker at gentage i indlæg efter indlæg de ting, som allerede står i vejledningerne.

I vejledningen kan du f.eks. se, at hvis I søger familiesammenføring efter de svenske regler, må din mand ikke opholde sig i Sverige, medens ansøgningen behandles. Og formentlig vil svenskerne heller ikke acceptere, at ansøgningen afleveres på deres ambassade i Danmark, når han ikke opholder sig lovligt i Danmark.

Så det kræver jo, at han rejser en tur hjem, når I er blevet gift. Men ellers er der ikke så mange andre krav.

Besvar