Min kæreste er her nu på processuelt ophold.
Jeg ved godt at sagsbehandlingstiden varierer fra sag til sag... Men hvor lang tid gik det fra I søgte og til I blev familiesammenført og ægtefællen fik opholdskort?
Jeg har kigget på en hjemmeside hvor der står at der går maks 3 måneder i simple sager, og maks 6 måneder i komplicerede sager. Da min kæreste ringede til dem fik han alligevel vide at han skulle regne med en sagsbehandlingstid på 6 måneder. Det synes jeg er lidt mystisk..for jeg synes ikke vores sag er særlig kompliceret.
Han fik også at vide at så ville vi blive indkaldet til et møde. Men jeg har hørt at man ikke bliver indkaldt til møde når man søger om FS efter EU reglerne, kun efter de danske regler? Blev I indkaldt til møde?
Venter på opholdskort.
Re: Venter på opholdskort.
Hej
Det går max 3 måneder. Vores sag var komplicerede og der gik præcis 80 dage vi fik afgørelsen. Min mand også skal mødes i us fordi han var ikke til stede når jeg har indgav ansøgning. Men det er godkend
Det går max 3 måneder. Vores sag var komplicerede og der gik præcis 80 dage vi fik afgørelsen. Min mand også skal mødes i us fordi han var ikke til stede når jeg har indgav ansøgning. Men det er godkend
Jeg har ventet i 3 mdr og min mand og jeg har endda en datter på 10 mdr! vi er bleveet bevijlet förtur oveni (komme frem i køen) MEN INGENTING ER SKET. er grædefærdig hele tiden. kan du fortælle mig hvad jeg kan gøre for at fremskynde processen?haydi skrev:Hej
Hej
Du må ringer til us tit ellers det tager lang tid.
Du må ringer til us tit ellers det tager lang tid.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Øhh, 'förtur' lyder som om det er til Sverige, så hjælper det ikke at ringe til US
I øvrigt hjælper det IKKE at ringe, det tager tid fra reel sagsbehandling. Ring kun, hvis I føler at der er gået rigtig lang tid (mindst en måned) uden reaktioner, og ring slet ikke, hvis I har fået at vide, at der går fx ca. 6 uger, og der kun lige akkurat er gået 6 uger og en dag. Vent så, til der er gået 7 uger.
I øvrigt hjælper det IKKE at ringe, det tager tid fra reel sagsbehandling. Ring kun, hvis I føler at der er gået rigtig lang tid (mindst en måned) uden reaktioner, og ring slet ikke, hvis I har fået at vide, at der går fx ca. 6 uger, og der kun lige akkurat er gået 6 uger og en dag. Vent så, til der er gået 7 uger.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG