Hej
Min mand og jeg bor i Sverige og er i gang med at søge om familiesammenføring via eu/ess reglerne. Vi er gift i Sverige og bor sammen i en fremlejet lejlighed (andrahand), hvor kontrakt lyder på ubestemt tid (tilvidar).
Et par uger efter vi havde afleveret ansøgningen på Migrationsverket fik vi et brev om manglende oplysninger. De beder om Eu-kort/sygesikring for min mand, hvilket er på vej.
Derudover beder de om en förstahandskontrakt. Jeg har svært ved at finde ud af helt præcist hvad de beder om. Er det ejerne af vores lejligheds kontrakt? -lejligheden er bostadsrät, og derfor har de ikke en lejekontrakt. Er der nogle af Jer derude, der har oplevet det samme, eller ved præcis hvad det er vi skal dokumentere? (jeg tænker, at vi skal bevise at det er lovlig fremleje, og vi lejer af ´den faktiske ejer?)
Mange hilsener
Familiesammenføring efter eu/ess regler i Sverige
Re: Familiesammenføring efter eu/ess regler i Sverige
I skal have brev fra bestyrelsen i bostadsrättföreningen på, at I er godkendt til at fremleje lejligheden.
Re: Familiesammenføring efter eu/ess regler i Sverige
Tak for svaret!
Tænkte nok, at det var det vi skulle bruge.
Vi har dog stadig ikke fået fat i nogle fra bestyrelsen, så det har indtil videre ikke kunne lade sig gøre at få de papire, vi skal bruge.
Jeg har fået en købskontrakt fra ejeren, hvori det fremgår, at de ejer lejligheden, som vi lejer. Har nogle erfaring med at aflevere sådan en?
Vi har et problem, da vi skal aflevere papirerne imorgen. Vi har eu-kortet, men som sagt ikke kontrakten. Har nogle af Jer erfaring med at aflevere for sent? - jeg tænker at det er vigtigt, vi afleverer det vi har nu, istedet for ikke at aflevere, eller aflevere det hele for sent, når vi nu har noget af det vi skal bruge?
Tænkte nok, at det var det vi skulle bruge.
Vi har dog stadig ikke fået fat i nogle fra bestyrelsen, så det har indtil videre ikke kunne lade sig gøre at få de papire, vi skal bruge.
Jeg har fået en købskontrakt fra ejeren, hvori det fremgår, at de ejer lejligheden, som vi lejer. Har nogle erfaring med at aflevere sådan en?
Vi har et problem, da vi skal aflevere papirerne imorgen. Vi har eu-kortet, men som sagt ikke kontrakten. Har nogle af Jer erfaring med at aflevere for sent? - jeg tænker at det er vigtigt, vi afleverer det vi har nu, istedet for ikke at aflevere, eller aflevere det hele for sent, når vi nu har noget af det vi skal bruge?