at bo sammen
-
residents1
at bo sammen
Jeg synes det er et indviklet område det her, jeg har mødt en russisk kvinde som jeg gerne vil dele livet med, hun vil søge job nu indenfor IT hvis hun får et job og vi finder en bolig sammen, hvad så ? kan vi blive boende i sverige så længe vi kan forsørge os selv? kan vi senere flytte mod danmark og bosætte os ? jeg er lidt usikker på alt det her,
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: at bo sammen
Hvis du er dansk statsborger, og I gifter jer, så kan I blive boende i Sverige lige så længe I har lyst, forudsat at din ægtefælle får opholdstilladelse efter svenske regler. Hun vil kunne skifte fra EU-regler til svenske, hvis det første opholdsgrundlag er opholdskort efter EU-regler.
Efter et 'reelt ophold' i Sverige vil I sammen kunne flytte til DK, forudsat at du opfylder de få krav der er til at gøre det efter EU-reglerne.
Gå op og klik på RÅDGIVNING og læs FLYTTE TIL SVERIGE/EU-LAND og FLYTTE TILBAGE TIL DANMARK.
Efter et 'reelt ophold' i Sverige vil I sammen kunne flytte til DK, forudsat at du opfylder de få krav der er til at gøre det efter EU-reglerne.
Gå op og klik på RÅDGIVNING og læs FLYTTE TIL SVERIGE/EU-LAND og FLYTTE TILBAGE TIL DANMARK.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG