Ved godt jeg har skrevet et par gange hvad jeg sender ind som dokumenter, men er bare så stresset, og ved ikke om det nok?
Vi har boet flyttede hertil malmø i Marts 2010, hvor min mand fik sit opholdskort i August 2010. så 3 år.
Jeg har boet 5 forskellige steder, 3 c/o adr. og 2 fremlejeboliger.
jeg flyttede i denne lejeligehed i starten af oktober.
Jeg har de her dokumenter jeg har tænkt mig at sende ind;
Lejekontrakt for denne lejelighed,
3 kvitteringer, for at have betalt husleje, + de to andre betalinger er blevet overført via banken.
id-kort for os begge.
kopi af betaling af id-kort
tandlægebesøg os begge 2 gange.
lægebesøg (mig) og betaling o.s.v
skiftning af læge på datter, mor og far
betalt el regninger.
betalt radiotjenst
bestilling fra nettet
afhentning af post på posthuset
medlemskort fra nærmeste indkøbscenter
bon'er (kontant)
bon'er (dankort)
åbning af bank til mig (min mand har også men bruger den ikke)
kontoudtog, for sidste 3 måneder, hvor man kan se vi har handlet og betalt e.v.t regninger såsom internet
internet og telefon abonnoment.
betalt internet og telefon regninger 3 gange.
jobkontrakt på mig + 3 lønsedler (når det er jeg søger ..har kun 2 lige nu)
min første løn blev udbetalt kontant! hvilke jeg håber ikke skaber problemmer?
men det står også på lønsedlen.
min mands start på sfi (men droppet ud igen)
min mands ansættelseskontrakt og 2 lønsedler.
massere af breve til min datter, fra sundhedsplejeske
datters vacc. kort.
biblotekskort os begge
hvor vi har lånt bøger + film 2 gange
købt seng fra ikea.
breve fra arbejdsformeldingen.
breve fra forskringskassen om udbetalt børnepenge
indskrevet min datter i børnehave men endnu ikke fået plads, men tilgængæld er der en familiecentral/förskola (det er en vuggestue/børnehave agtig ting til dem som ikke har fået plads i børnehave som kan benytte sig af det, samme med mor eller far de har åbent 4 gange om ugen) det plejer at være mig som tager hende derop, og vil se om de ikke vil hjælpe og skrive et brev hvor der står vi TIT er deroppe og de har set os. (håber bare de gider)!
så vedlægger jeg kopi af pas, og tyrkisk vielsesbog, og papir fra migrationsverket om hvornår min mand søgte og fik opholdskort og grunden til han fik, det o.s.v
Det er hvad vi har, HVIS EN AF JER SAD I UDLÆNDINGESTYRELSEN OG "KIGGEDE" på alle de papire? hvad ville i så ? give afslag eller godkendelse?
Altså har boet her i 3 år, men det var meget frem og tilbage de første år, da jeg havde firma i dk. og var gravid så det var ikke så nemt.
jeg har slet ikke gemt på noget, jo har kun få breve o.s.v
fra de sidste par år.
ALT dette jeg vil sende ind er faktisk for de sidste 3 - 5 måneder!
er der eller noget man skal huske at vedlægge? e.v.t fra skatteverket, kommunen , migrationsverkert eller ?
Vil ligge alle de papirer, i en flot mappe i plastik lommer, og i rækkefølge!
yeeeeeeeeeeep:D så må vi se!
Er det nok af dokumenter?
-
fundiver199
Re: Er det nok af dokumenter?
Det er ikke mængden af dokumenter, der er afgørende, men den historie de samlet set fortæller. F.eks. om nogle af kassebonnerne er betalt med for Udlændingestyrelsen ubekendte kreditkort. Eller om elregningerne viser næsten intet elforbrug i jeres svenske bolig.
Jeg kan ikke "love" dig, at jeres ansøgning vil blive godkendt, og slet ikke uden at se samtlige bilag, hvilket nok er at drive det lidt for vidt. Så I må bare søge og se, hvad der sker.
Jeg kan ikke "love" dig, at jeres ansøgning vil blive godkendt, og slet ikke uden at se samtlige bilag, hvilket nok er at drive det lidt for vidt. Så I må bare søge og se, hvad der sker.
Jeg har det mega skidt her:( min datter græder og savner sin familie i dk
jeg kan ikke holde det ud længere:( jamen jeg vil tage kopi af mit dankort så kan de vel se det er mit kort? Men pleasee er der bare ikke en lille chance tror du? Vi har brugt el for 1000 kr men regningen kom på boligejerens navn ! Har kun taget kopi af kvitteringen som er betalt på mit kort!
-
fundiver199
Som sagt I må bare søge og se, hvad der sker. Jeg kan ikke gøre noget ved, at du ikke trives i Sverige. Men prøv nu at tage en dyb indånding. Det er trods alt Malmø, du befinder dig i, og ikke Bagdad eller Mogadishu. Så slemt kan der altså heller ikke være.
Og den gode nyhed er, at US vurderinger af "faktisk og reelt ophold" trods alt synes at være blevet mere fornuftige siden sidste sommer, hvor ÆUG og vores medlemmer oplevede de mange problemer.
ÆUG´s rådgivning har siden da kun set 2 afslag begrundet i manglende "faktisk og reelt ophold", og i den ene sag er der rent faktisk nogle forhold, der springer i øjnene og kræver en nærmere forklaring fra den pågældendes side.
Og den gode nyhed er, at US vurderinger af "faktisk og reelt ophold" trods alt synes at være blevet mere fornuftige siden sidste sommer, hvor ÆUG og vores medlemmer oplevede de mange problemer.
ÆUG´s rådgivning har siden da kun set 2 afslag begrundet i manglende "faktisk og reelt ophold", og i den ene sag er der rent faktisk nogle forhold, der springer i øjnene og kræver en nærmere forklaring fra den pågældendes side.
Hahah Bagdad
den var god! Men du ved har ikke været i dk i en månede og har ikke set venner og familie
er ensom her!
Fedt der kun er 2 der har fået afslag , troede de gav afslag til næsten alle
Jeg vil bare så gerne have at det bliver godkendt på en månede!
Fedt der kun er 2 der har fået afslag , troede de gav afslag til næsten alle
Jeg vil bare så gerne have at det bliver godkendt på en månede!