Er det forbudt i Sverige ?
Er det forbudt i Sverige ?
Idag skulle jeg op i min bank for at indbetale nogle penge på min konto (nordea) så spørger damen mig om hvor jeg har pengene fra og hun vil ligge dem ind på min konto idag men så må jeg ikke mere :S er det virkelig forbudt?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Er det forbudt i Sverige ?
I DK må erhvervsdrivende ikke modtage kontant betaling på over 100.000 kr - heller ikke, hvis de får dem i mindre bidder (fra samme person). Det er en del af lovgivningen der skal forhindre hvidvask. Du må fx heller ikke have mere end 10.000 euro i kontanter med, hvis du rejser over en grænse.
Banker i DK har ikke en fast regel om, hvor store beløb man må indbetale kontant, men indbetaling af større beløb vækker mistanke om hvidvaskning - især, hvis du ikke har en lønkonto eller en erhvervskonto, og kommer med et kontantbeløb på fx 50.000 kr., men ellers er klædt i lidt slidt Bilkatøj, så vil og skal banken undre sig over, hvor du har pengene fra.
Hvis du fx har en butik, og derfor kommer med dagens omsætning i kontanter, så er det jo noget andet - så er der en fornuftig forklaring på hvor pengene kommer fra.
Det er sikkert noget af det samme, der gør sig gældende i Sverige.
Banker i DK har ikke en fast regel om, hvor store beløb man må indbetale kontant, men indbetaling af større beløb vækker mistanke om hvidvaskning - især, hvis du ikke har en lønkonto eller en erhvervskonto, og kommer med et kontantbeløb på fx 50.000 kr., men ellers er klædt i lidt slidt Bilkatøj, så vil og skal banken undre sig over, hvor du har pengene fra.
Hvis du fx har en butik, og derfor kommer med dagens omsætning i kontanter, så er det jo noget andet - så er der en fornuftig forklaring på hvor pengene kommer fra.
Det er sikkert noget af det samme, der gør sig gældende i Sverige.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Det har jeg også oplevet!!!
Dog sagde damen bag disken at man hver gang man hæver penge i Sverige, man vil sætte ind på sin konto SKAL huske at tage kvitteringen fra hvor de er hævet henne. Det er en lov de har sagde hun.
Så husk at bede om at få kvittering når du hæver penge fra en konto som du vil sætte ind på en anden
Dog sagde damen bag disken at man hver gang man hæver penge i Sverige, man vil sætte ind på sin konto SKAL huske at tage kvitteringen fra hvor de er hævet henne. Det er en lov de har sagde hun.
Så husk at bede om at få kvittering når du hæver penge fra en konto som du vil sætte ind på en anden
Hmm mystisk :S det bare fordi min man får sin løn i hånden ..
Jeg spurgte også ind til hvis man nu fik nogle penge i hånden man gerne ville have ind på sin konto, hvad man så skulle gøre. Hun sagde at dem som har hævet pengene skal give dig kvitteringen. Så længe du har en kvittering så må de gerne sætte dem ind sagde hun.
Ja, det mærkeligt synes jeg! I dk er det ikke sådan ! Alt er så besværligt her! Vil bare gerne hjem igen! Der er så mange regler , er så træt af Sverige ! vil så gerne flytte tilbage inden sommer og bare leve et normalt liv i dk!
Ja det har du ret i, men jeg høre også om mange som er skuffet over DK når de vender tilbage. Men i det mindste har man ens familie der!!! Har i så fået opholdskort til din mand eller venter i også?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Første gang min mand prøvede at få en konto, og stod med sølle 500 kr han ville sætte ind, afviste banken - det var DANSKE BANK - at overhovedet lave en konto til ham. Så jeg ved da ikke, om det er så rosenrødt i DK!
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Min mand fik sit opholdskort for 2 ,5 år siden .. Nu vil vi bare tilbage så samle dokumener i 2-3 måneder også vil jeg søge tilbage!loca skrev:Ja det har du ret i, men jeg høre også om mange som er skuffet over DK når de vender tilbage. Men i det mindste har man ens familie der!!! Har i så fået opholdskort til din mand eller venter i også?
Okay så i har været her i 2,5 år, så kan jeg godt forstå i gerne vil tilbage til DK igen 
Må jeg spørger hvor din mand kommer fra? Endelig sig til hvis jeg spørger for meget!!!
Min mand og jeg venter selv på opholdskort til ham lig nu og det er en laaang ventetid!!!
Må jeg spørger hvor din mand kommer fra? Endelig sig til hvis jeg spørger for meget!!!
Min mand og jeg venter selv på opholdskort til ham lig nu og det er en laaang ventetid!!!
det helt iorden, du spørgere bare..
min mand er fra Tyrkiet.. hvad med jer ? =)
i 2010, da vi søgte om opholdskort ventede vi i 4 måneder, men altså man for det meget let her sys jeg ..
Okay hvor sjovt. Vi bor lige i den første opgang hen mod kiosken 
Min mand er også fra Tyrkiet
Hvorfra i Tyrkiet kommer han fra?
Vi har snart ventet i 3 mdr, men har hellere ikke haft alle de ting vi skulle før nu. Så nu venter vi bare spændt!!!
Min mand er også fra Tyrkiet
Vi har snart ventet i 3 mdr, men har hellere ikke haft alle de ting vi skulle før nu. Så nu venter vi bare spændt!!!
Haha sjovt:) han er fra Ankara.
haha så bor vi lige ved siden af jer næsten:D hvor er i fra?
så kan det jo være vi har set hinanden
haha så bor vi lige ved siden af jer næsten:D hvor er i fra?
så kan det jo være vi har set hinanden
Min mand er fra Izmir
Ja det gør vi!!! Hvis vi ikke har set hinanden kunne det da være vi skulle mødes til en kop te eller noget? Det er ikke så mange tyrkere vi er rendt ind i herover så tror min mand ville blive så glad hvis han mødte en
Ja det gør vi!!! Hvis vi ikke har set hinanden kunne det da være vi skulle mødes til en kop te eller noget? Det er ikke så mange tyrkere vi er rendt ind i herover så tror min mand ville blive så glad hvis han mødte en