Hej Alle Håber I kan besvare min spørgsmål.
Mig og min mand er næsten lige flyttet hertil Malmø.
Jeg har søgt opholdtilladelse til min mand efter EU regler, og har læst at man skal have en lejekontrakt på jeg tror det var (1år) Det har jeg.
Spørgsmål: Kan jeg godt flytte til en anden lejlighed selvom jeg har lavet en kontrakt på (1år) tror jeg det var. (Der sker vel ikke noget med min mands behandlingsproces) da Jeg har søgt Opholdtilladelse til ham..
Vh
Visum & Opholdtilladelse
-
fundiver199
Re: Visum & Opholdtilladelse
Du blander forskellige ting sammen. Det er for overhovedet at blive folkebogført i Sverige, man skal have til hensigt at blive der i mindst 12 måneder. Men Skatteværket kræver ikke nødvendigvis en 12 måneders lejekontrakt. Man kan godt fortælle Skatteværket, at man har en bolig i 5 måneder og er på udkig efter en ny.
Og din ret til fri bevægelighed i EU er naturligvis ikke betinget af, at du skal opholde dig i den samme bolig hele tiden. Det ville svare til, at du ikke måtte bo i Odense Kommune, hvis du flyttede fra den ene lejlighed i Odense til den anden, medens Odense Kommune var ved at udstede et sygesikringsbevis til dig. Din mands opholdskort er det samme som et sygesikringsbevis, hverken mere eller mindre.
Men I skal selvfølgelig oplyse Migrationsverket om jeres nye adresse, hvis I flytter, så de ved, hvor de skal sende deres breve hen.
Og din ret til fri bevægelighed i EU er naturligvis ikke betinget af, at du skal opholde dig i den samme bolig hele tiden. Det ville svare til, at du ikke måtte bo i Odense Kommune, hvis du flyttede fra den ene lejlighed i Odense til den anden, medens Odense Kommune var ved at udstede et sygesikringsbevis til dig. Din mands opholdskort er det samme som et sygesikringsbevis, hverken mere eller mindre.
Men I skal selvfølgelig oplyse Migrationsverket om jeres nye adresse, hvis I flytter, så de ved, hvor de skal sende deres breve hen.