US er jo helt til grin :/

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
pangga

US er jo helt til grin :/

Indlæg af pangga » 31.10.2012 12:17:40

søgte om ophold efter EU reglerne i danmark engang i Juni måned og fik at vide der max ville gå 3 mnd'er, ok..

ringede så til dem i september hvor de sagde "der er nogen der kigger på sagen og du vil få et brev indenfor 1 måned", ok..

idag i slutningen af oktober blev jeg så lidt utålmodig og ringede igen til dem, hvor de så sagde "der er nogen der kigger på sagen og jeg kan se du ikke har fået noget informations brev"

"informations brev" sagde jeg nysgerrigt "ja et brev der skriver at de 3 mnd'er som vi skal overholde KAN blive forlænget med 2 mnd'er mere fordi vi har travlt, men jeg kan notere her at du er blevet informeret om det nu"

argh. "hvor lang tid er det så?" spurgte jeg lidt misfornøjet, "det er 2 mnd'er fra dags dato!"

omg, hvad hvis jeg havde ventet med at ringe til om en mnd? ville det så stadig være "2mnd'er fra dags dato" - fuldstændigt uacceptabelt!

sorry skulle bare have min oplevelse ud

-Pangga

j helle

Re: US er jo helt til grin :/

Indlæg af j helle » 31.10.2012 13:37:43

jeg forstår dig. det for meget har selv en masse problemer med US så skal jeg oversæte en hel masse og så skal jeg ikke bar de selv kan finde ud af det. har bo i spain i 1. 1/2 år og vis jeg skule oversæte alt jeg har fra spain vil det koste ca. 80.000. kr da 12 sider koster ca. 9000 kr :(

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 31.10.2012 15:36:07

Ja der er mange problemer med sagsbehandlingen på EU-området for øjeblikket. ÆUG har f.eks. også ventet i mere end 2 måneder på, at JM skal besvare vores anmodning om aktindsigt.

j helle

Indlæg af j helle » 03.11.2012 22:34:30

fundiver199 jeg er glad for sådan nogen som dig der virkilg hjelper folk dem skul der være nogen flere af. vis der var mang flere din støbning kun vi få et regtig godt land at leve i :) det er et kempe arbejde du laver her inde

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 04.11.2012 09:33:43

Tilsyneladende er der også sket det, at US har overført personale fra behandling af andre sagstyper til behandling af asylsager, fordi der i 2012 er sket en kraftig stigning i antallet af personer, der har søgt om asyl i Danmark, især i form af personer, der er rejst hertil fra andre EU-lande specielt i Sydeuropa.

Og her er de politiske realiteter nok bare sådan, at det altid vil have højere prioritet at få behandlet asylsager hurtigt, så man kan få sendt dem, der ikke skal have asyl, ud af Danmark igen hurtigst muligt, end at behandle andre sagstyper hurtigt. Det koster således mange penge for det offentlige at have asylansøgere siddende i et asylcenter.

Det bedste, ÆUG kan håbe på i den forbindelse, er nok, at der i forbindelse med finansloven for 2013 slet og ret gives en større bevilling til US, så de kan få ansat nogle flere folk. Og indtil det forhåbentlig sker, må man desværre nok indstille sig på stigende ventetider både for sager om familiesammenføring og sager om forlængelser og permanent opholdstilladelse.

Besvar