Eu opholdskort i Sverige efter 1 måned! ;)

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
dony8900

Eu opholdskort i Sverige efter 1 måned! ;)

Indlæg af dony8900 » 29.10.2012 20:36:34

Tak fundiver,DBS, gitte,Skannebo..osv

Hej alle der ud, vil lige takke jer og glæde jer med nyheden om at det kan lad sig gøre og få hurtigt ophold Efter Eu regler i Sverige, Skåne!

Vi kom til Sverige d 10.09.12. Fandt hurtigt et job i Kbh via nettet i et vikar firma og fik den samme uge Arbejdskontrakt via Email, hvor jeg skulle begynde arbejde i kbh den 17.09.12,Vi angav ansøgning personligt d 18.09.12.
En uge efter fik vi et brev fra Migrationsverket at vi skulle aflevere sygsikringkort.
Vi afleveret efter 14 dag(Eu sysikringskort det blå med et årgyldighed). + Lønsedler, betalte kviteringer af husleje, el osv. + at jeg havde købt bil i sverige(bil registrering på mit navn)+ bank udskrifter fra sverige konto og dansk konto, brobiz. osv

2 Uge efter vi vidste hvem vi havde som sagsbehandler, så sendte vi mere dokumentation via email til Migrationsvarket email.

D 29.10.2010, altså idag kom der brev om at min kone har fået ophold i 5 år, og opholdskorten kommer i løbet af i par uger.

Skal hils og sige at min inkomst var ca 16.000 dansk kr - 18.000 Dansk kr. efterskat.

Ca 1 måned, har vi allerede opnået Eu ophold, nu mabgler vi bare personnr hos skattevarket.

Håber det kommer til at går jer ligesågodt, fordi det utroligt sværet og går i uvished, om men få ja eller nej!!

En god råd til dem der søger, aflevere dokumenteren personligt, da i er sikker på at de modtager dem med det samme, isted for post! vi afleveret personligt,selvom vi blev bedt om at smid det i posten når vi kom til migrationsvarket, så blev vi ved med at sig til damen der var i kontoret,at vi skulle altså have et nr, så vi kunne snakke med dem der sad derind ang nogle doumenter osv.

mvh Dan

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Eu opholdskort i Sverige efter 1 måned! ;)

Indlæg af mh1 » 30.10.2012 07:18:05

Det er nye toner! Tillykke med det :)
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar