Ny ansøgning mens klagesag kører

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
markack

Ny ansøgning mens klagesag kører

Indlæg af markack » 27.10.2012 08:10:45

Hej,

Min kone søgte om ophold efter EU reglerne i Januar og fik desværre afslag i Juni, uberettiget synes vi sevlfølgelig. Vi klagede til justitsministeriet og afventer nu svar, formentlig i starten af næste år.

Vi går nu og overvejer at aflevere en ny ansøgning da vi efterhånden har boet i sverige i over et år og har samlet en anseelig mængde dokumentation for vores ophold.

Spørgsmålet er nu om der kan være nogle ulemper/faldgruber ved at have en klagesag kørende samtidig med en ny sag.
Jeg har kontaktet udlændingeservice, de siger at der ikke er nogle problemer i at oprette en ny sag så længe man ikke har processuelt ophold i Danmark, og og at de to sager ikke vil påvirke hinanden på nogen måde.

Er der nogen der reel erfaring med dette?

tak

fundiver199

Re: Ny ansøgning mens klagesag kører

Indlæg af fundiver199 » 31.10.2012 16:17:30

Reelt er det fuldstændig det samme, der sker under behandlingen af en klagesag som under behandlingen af en ny ansøgning. Forskellen er alene, hvem det er, der sidder og kigger på al ens dokumentation. Så for mig at se er det alene et spørgsmål om, hvad man tror går hurtigst.

Besvar