Overraskende svar fra Migrationsverket

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
pkm

Overraskende svar fra Migrationsverket

Indlæg af pkm » 22.10.2012 10:00:42

Vi har netop modtaget et brev fra Migrationsverket med svar på min mands ansøgning.

Tilbage i Maj, ansøgte han om både uppehållskort og uppehållstilstand. Vi søgte om begge dele, selvom vi allerede var flyttet til Sverige, da medarbejderen på Migrationsverket mente, at det var en måde at slippe for problemerne med at få personnummer af Skatteverket.

Jeg er studerende i Danmark og kan derfor ikke få lavet hverken S1-intyg eller blåt sygesikringsbevis til min mand, derfor blev afgørelsen på ansøgning om uppehållskort, ikke så overraskende et afslag.

Til min store overraskelse står der til gengæld i brevet:
Migrationsverket beslutar att bevilja dig uppehålls- och arbetstillstånd för tiden 2012-10-17 til 2014-10-17.

På trods af at vi jo søgte fra Sverige og ikke fra min mands hjemland.. Ret mystisk, jeg troede det også ville blive et afslag, siden de ikke mener min mand har ret til uppehållskort. Så vidt jeg har forstået, kan man kun få beviljet uppehållstilstand (på en ansøgning fra Sverige) hvis Migrationsverket mener, at man også har opholdsret efter EU-reglnerne... Men det er da bestemt en glædelig nyhed.

Det betyder egentlig ikke så meget for os, da vi for et par uger siden fik forhåndsgodkendt opholdskort til Danmark på baggrund af EU-reglerne. Men måske kan dette hjælpe jer andre der ønsker at blive boende i Sverige?

Vi fik desuden også afgørelsen efter 5 måneder, og vi har ikke engang kontaktet dem en eneste gang. Måske har alle de klagebreve andre har sendt hjulpet lidt ;)

memet2310

Re: Overraskende svar fra Migrationsverket

Indlæg af memet2310 » 22.10.2012 14:42:23

Hej.

Håber der er nogen der kan give gode råd.