Jeg er så træt af dem! De har spildt 3 år af vores liv indtil videre, og ved ikke hvor meget de vil spilde mere!
Hvis i kan huske så ansøgte vi om fs i DK ca i starten af august med ca 500 siders dokumentation = chokeret dame over skranken!
Nåh men sagen var så den, at min mands pas er udløbet i august og vi søgte om en ny i den tyrkiske ambassade (KBH). Vi skrev til dem at vi vil sende dem det nye pas kopi og det var ok.. Nu har vi fået det nye pas og jeg vil ikke starte ventetiden forfra ved at sende den.. Der er gået ca 2 mdr vi mangler "kun" 1 måned til deres 3 måneders ventetid.. Jeg ringer til dem for at høre hvad jeg skulle gøre, og om det ikke var ok, hvis nu vores ansøgning blev godkendt om vi kunne sende den der. Det må vi ikke, for de må ikke udstede et opholdstilladelse til en med ugyldig pas. Fair nok så skal jeg nok sende dem siger jeg så, men det kan være jeg skal vente 3 yderligere måneder siger han! What?? Det er da ikke dokumentation som sådan hvor de skal tage det hele om igen! Det er jo bare kopi af et helt nyt pas UDEN stempler, ind- og udrejser!! Hvad vil i foreslå jeg skal gøre? Denne ventetid tager livet af mig!
US igen og igen!
-
fundiver199
Re: US igen og igen!
Jeg synes nu, at det lyder som om, det er jer selv, der har spildt 3 år af jeres liv. Hvad vil du have, at de ansatte i US skal gøre udover at følge reglerne? Og hvorfor sørgede I ikke for at få fornyet din mands pas, før I søgte? Kommer det bag på jer, at din mand skal bruge et gyldigt pas for at få udstedt et opholdskort? Man må altså selv sørge for at have ”styr” på basale ting som disse, og det er ikke rimeligt at skælde ud på de ansatte i US, når man kommer galt af sted, fordi man ikke har det.
Det har vi så ikke! Du ved intet så du kan bare tale.. Alt det vi har oplevet har været meget hårdt! Jeg havde arbejde og det hele i Göteborg og ansøgte derfra men us gav et afslag, derefter klagede vi og fik afslag igen og det tog dem ca 1,5 år at behandle vores sag! Derefter tog det tid at flytte igen til SE, da det ikke er så let at finde en bolig. Har fået en masse hjælp herfra og nu kommer du her og siger at det er os selv der har spildt vores tid? Det forstår jeg ikke?? Det var jo dig der sagde til mig at jeg skulle ansøge uden at vente på det nye pas? Her er linket: viewtopic.php?f=7&t=10153&p=61858#p61858
Nåh men det var så min sidste indlæg herinde!
Nåh men det var så min sidste indlæg herinde!
Emirim, jeg er af sq ked af, at i er havnet i den situation, men fundiver har ret, nu og dengang han skrev at i skulle søge, og ligeså snart i havde det ny pas, så skulle i send en kopi af den, så havde der ikke været problemer nu. Og det med i ikke kan skaffe et nyt Pas, det er jeres problem..! Der står også i din gamle beskrivelse at i få det ny pas i løbet af noget tid, det er nok derfor fundiver skrev at i skulle søge.
Jeg håber i finder en løsning, for det er hård det med at flytte osv, kender det godt, er selv midt i det pis..!
Jeg håber i finder en løsning, for det er hård det med at flytte osv, kender det godt, er selv midt i det pis..!
-
fundiver199
Systemet hos Udlændingestyrelsen er nu engang sådan, at servicemålene beregnes fra det tidspunkt, hvor de har modtaget alle nødvendige oplysninger, og det gælder selvfølgelig også for noget så grundlæggende som et pas. Men servicemålene er jo bare en rettesnor, og selvom det f.eks. er sat til 3 måneder, kan man godt komme ud for, at sagen behandles på 14 dage. Så du overfortolker nok i betydelig grad det, du har fået at vide i telefonen.
Under alle omstændigheder var sagen jo ikke blevet behandlet hurtigere, fordi I havde ventet med at søge. Så jeg kan ikke se, hvorfor det var et dårligt råd, jeg gav dig i den anden tråd.
Jeg beklager min lidt "hårde" tone i mit svar til dig. Men det kan altså være ret trættende at høre på så mange mennesker, der bare lukker galde og fustration ud. Og selvom det givetvis kan være hårdt at have kæmpet imod "systemet" i flere år, så er det jo altså helt normalt, at det tager tid at få en ansøgning behandlet. Så jeg synes stadig ikke, at det er noget at hidse sig så meget op over. I bor jo allerede sammen i Sverige, så nyd dog livet og tænk lidt positivt i stedet for at gå så meget op i, om der går en måned eller to mere, før I kan flytte til Danmark.
Om du ønsker at skrive mere i ÆUG´s forum er helt op til dig. Men jeg vil gerne minde om, at det ikke er ÆUG eller vores forumdebattører, der har skabt nogen som helst af jeres problemer. Tværtimod forsøger vi efter bedste evne at hjælpe jer med at få dem løst. Så også her synes jeg, at al din vrede virker noget malplaceret og ukontruktiv.
Under alle omstændigheder var sagen jo ikke blevet behandlet hurtigere, fordi I havde ventet med at søge. Så jeg kan ikke se, hvorfor det var et dårligt råd, jeg gav dig i den anden tråd.
Jeg beklager min lidt "hårde" tone i mit svar til dig. Men det kan altså være ret trættende at høre på så mange mennesker, der bare lukker galde og fustration ud. Og selvom det givetvis kan være hårdt at have kæmpet imod "systemet" i flere år, så er det jo altså helt normalt, at det tager tid at få en ansøgning behandlet. Så jeg synes stadig ikke, at det er noget at hidse sig så meget op over. I bor jo allerede sammen i Sverige, så nyd dog livet og tænk lidt positivt i stedet for at gå så meget op i, om der går en måned eller to mere, før I kan flytte til Danmark.
Om du ønsker at skrive mere i ÆUG´s forum er helt op til dig. Men jeg vil gerne minde om, at det ikke er ÆUG eller vores forumdebattører, der har skabt nogen som helst af jeres problemer. Tværtimod forsøger vi efter bedste evne at hjælpe jer med at få dem løst. Så også her synes jeg, at al din vrede virker noget malplaceret og ukontruktiv.