Lige for at summe kort op, så flyttede vi til sverige i slutningen af januar, hvor jeg begyndte at arbejde midt i februar. Min mand fik opholdskort på baggrund at jeg var arbejdstager, i april og derefter personnummer i maj også. Jeg arbejdede godt og vel 20-30 timer per uge, og er stadig ansat. Vi boede som indeboende hos en familie. Jeg sørgede for at have diverse medlems- biblioteks og fitnesskort som vi brugte ofte.
Det som vi sendte til udlændingestyrelsen i maj var blandt andet:
bopælsattest fra folkeregisteret om at jeg er udrejst i januar
brev om at jeg stoppede min uddannelse i danmark
arbejdskontrakt i sverige (ekstra arbejder)
3 stk lønsedler plus yderligere 4 til som jeg sendte løbende
arbejdsgivererklæring samt tidrapport om hvilke dage og tider jeg arbejdede
lejekontrakt som indeboende (ubegrænset)
indbetaling af depositum, samt alt husleje er betalt via banken
kopi af alle mine kort i sverige og kreditkort
personnummer på os begge
opholdskort for min mand
socialforsikring i sverige (mig)
kopi af ansøgning af forsikring til min mand (Som han desuden aldrig fik)
diverse breve og pakker sendt til vores adresse
medlemskort til hemmakväll, coop, biblioteket og fitness24seven
passagehistorik fra fitness om hvor mange gange mit fingeraftryk er registreret ved inlogning (I begyndelsen ca. 5 gange ugentligt, men de sidste par måneder har vi gjort det et par gange dagligt for at bevise vi opholdt os i sverige, som vi sendte til US løbende da man jo aldrig kan være for forsigtig
Valg af læge til os begge
Min mands indskrivelse på arbejdsformidlingen samt diverse breve som beviser at han har deltaget til møder.
Åbning af bankkonto til os begge, samt kontoudskrift for hele perionden op til nu (8 måneder)
Alle kvitteringer (Alle betalt med mit kort)
mange påfyldninger af jojokort
køb af telefon og taletid til os begge
I mandags sendte jeg endnu engang yderligere dokumentation og igår blev sagen endeligt åbnet, samt besluttet samme dag.
Vi føler os meget heldig!