Håber en kan hjælpe mig.
Jeg er blevet gift i sommer 2012 og min mand er nu på besøg som turist(som forresten snart udløber). Vi har været på udkig efter lejlighed. Og har nu fundet et par som ejer en 3 værelseslejlighed, som fremlejer et værelse til mig og min mand... Er der nogle konsekvenser ved det? Tænker på kan det lade sig gøre på længere sigt, hvis man gerne vil vende "hjem" til dk igen?
1. Vil der være noget problem i når jeg indgår en kontrakt, hvor jeg har fremlejet et værelse? Kommer adressen til at være på mit navn? eller bliver det som C/o(som jeg helst ikke vil ha)
Efter kontrakten er udarbejdet. Så skal man til migrationsverket, som jeg har forstået det? For at registere adressen.. Er det dem som udsteder Svenskpersonr? Og hvor lang tid går der for jeg får det?
Hvilke dokumenter skal man have med? 3mdr lønseddel+ lejekontrakten og civilstanattest?
Efter jeg har modtaget svensk cpr nr, skal jeg så tage min mand med til skatteverket?
Hvad skal jeg fortælle der? Hvad er bedst at bruge iforhold til min situation? Efter EU regler, eller efter svenske national regler?
Ps. sidste spørgsmål. Når man venter på svar for sagen? kan man stadig være turist i dk?
eller skal min mand rejse hjem og forsætte med at vente der?
Jeg er meget forvirret...
Er der en der at sød at svare på mine spørgsmål og evt liste kronologisk op hvilke rækkefølge man skal gå..
MANGE MANGE TAK..