Hej alle
Så lykkedes det for mig og min mand at få opholdskort. Og vi skylder en kæmpe tak til dette forum og jeg håber jeg måske kan hjælpe andre ved at fortælle vores historie.
Vi blev gift i august 2011 og flyttede i september til Sverige hvor jeg skulle være som udvekslingsstuderende på Lunds universitet. Vi boede til leje som inneboende i et stort hus. I slutningen af januar flyttede vi tilbage til min andelslejlighed som havde været fremlejet i Danmark. Vi indsendte ansøgning om familiesammenføring til US i december.
Vi ansøgte begge om personnummer i sverige da vi ankom og blev begge afvist. Min mand fordi vi ikke havde sygeforsikring og jeg fordi det ikke blev fundet sandsynligt at jeg ville bliver der i mere end 12 måneder. I november ansøgte vi om opholdskort til min mand i Sverige og fik aldrig nogen kvittering. Vi ringede og sendte emails til migrationsverket og i slutningen af januar få dage før vores flytning tilbage til Danmark fik vi det svar at ansøgningen var blevet væk.
Kopi af min mands pas
Vielses attest
Leje kontrakt for bolig i Sverige (indeboende, begge navne)
Fremleje af bolig i DK
Forsikring i Sverige
Opsigelse af forsikring i DK
Opsigelse af licens i DK
Opsigelse af Internet i DK
Print fra lånt bils brobizz om passage til Sverige
Indskrivningspapirer fra Lunds universitet
Forhåndsgodkendelse af mit ophold som udvekslingsstuderende fra københavns universitet
Skema for kurser taget på Lunds universitet
og eksamensbevis fra et kursus
Kontoudskrift
Biblioteksprint fra universitetsbiblioteket
Biblioteketsprint fra folkebiblioteket
Udskrift over mobil samtaler fra taletidskort - begges
Recept på p-piller
6 måneder efter indleveret ansøgning blev vi bedt om yderligere dokumentation for min mands ophold. Her indsendte vi ansøgning om personnummer (der var blevet afvist) og email korrespondance med migrationsverket der viste at de ikke kunne finde vores ansøgning.
2 uger efter lå den så klar til afhentning i service centeret efter små 5 timers ventetid.
Tusind tak for al den dejlige hjælp vi har fået her.
Godkendt som udvekslingsstuderende
-
fundiver199
Re: Godkendt som udvekslingsstuderende
Jamen tillykke med det og dejligt at høre, at der stadig er nogle få heldige, der får deres ansøgning godkendt. De sidste 2 måneder er det ellers langt overvejende afslagssager, vi har hørt om i ÆUG 
PS. Jeg har sendt dig en privat besked.
PS. Jeg har sendt dig en privat besked.
Re: Godkendt som udvekslingsstuderende
Stort tillykke til jer