Visum til sverige.
Re: Visum til sverige.
Hej Skaanebo og andre nu bliver i nødt til at hjælpe mig før jeg sender ansøgningerne ud til konen med posten imorgen tidligt.
Jeg er pisse nervøs for om jeg egentlig har gjort det forkert i forhold til at skrive for meget omkring at min kone har planer om bo i Sverige i bilag b(altså invitationen)?
Blandt andet har jeg under dette spørgsmål "När ska inresan i Sverige ske och hur länge ska besöket vara?" skrevet følgende:
En dato for indrejsen og at min kone derefter har planer om at søge opholdstilladelse i forhold til EU retten.
Er det for farligt i forhold til godkendelse af visum? Jeg er pisse nervøs om jeg egentlig har skrevet for meget. Blandt andet det ovenstående?
Jeg er pisse nervøs for om jeg egentlig har gjort det forkert i forhold til at skrive for meget omkring at min kone har planer om bo i Sverige i bilag b(altså invitationen)?
Blandt andet har jeg under dette spørgsmål "När ska inresan i Sverige ske och hur länge ska besöket vara?" skrevet følgende:
En dato for indrejsen og at min kone derefter har planer om at søge opholdstilladelse i forhold til EU retten.
Er det for farligt i forhold til godkendelse af visum? Jeg er pisse nervøs om jeg egentlig har skrevet for meget. Blandt andet det ovenstående?
Besiktas, du har allerede fået svar på dit spørgsmål (igen, igen). Slå nu koldt vand i blodet!
Så Skaanebo du siger jeg har intet gjort galt i forhold til udfyldning af invitationen?
Ja, få nu bare postet de papirer, så du kan få ro i sindet. Referenten er ganske rigtigt dig.
hej
jeg har et spørgsmål om visum. skal min kone udfylder Family appendix for
applicants – Appendix D når hun søger visum til sverige http://www.migrationsverket.se/download ... 031_en.pdf
jeg har et spørgsmål om visum. skal min kone udfylder Family appendix for
applicants – Appendix D når hun søger visum til sverige http://www.migrationsverket.se/download ... 031_en.pdf
Hej Kadar,
Ja, det skal hun.
Ja, det skal hun.
Kadar:
Ellers kan du bruge denne fine skitsering som mh har lavet:
"Din kone skal søge via det svenske konsulat, og i sin ansøgning skal hun oplyse:
• Hvorfor hun vil til Sverige (for at slutte sig til dig)
• Hvor længe hun vil blive i Sverige (mere end 12 mdr.)
• Hvordan hun vil forsørges sig i Sverige (det sørger hendes mand = du for)
• Hvilken slags pas hun har och hvor længe det er gyldigt
• Hvor hun vil rejse hen efter besøg i Sverige (ingen steder, hun vil blive)
• Om hun har tilladelse til indrejse i det land skal til efter at have været i Sverige (hun vil bo fast i Sverige).
Hun skal vedlægge:
• 2 pasfotos, højst 6 mdr. gamle
• blanket Bilaga D , nr 201031 (familjebilagan).
• blanket Bilaga E, referentbilagan (inbjudan)
• personbevis med rubrikken "inbjudan" for den, der inviterer (dig).
andre dokumenter, som ambassaden kan kræve (dem, du har tænkt dig at sende)"
+ ansøgning om schengen visa
Ellers kan du bruge denne fine skitsering som mh har lavet:
"Din kone skal søge via det svenske konsulat, og i sin ansøgning skal hun oplyse:
• Hvorfor hun vil til Sverige (for at slutte sig til dig)
• Hvor længe hun vil blive i Sverige (mere end 12 mdr.)
• Hvordan hun vil forsørges sig i Sverige (det sørger hendes mand = du for)
• Hvilken slags pas hun har och hvor længe det er gyldigt
• Hvor hun vil rejse hen efter besøg i Sverige (ingen steder, hun vil blive)
• Om hun har tilladelse til indrejse i det land skal til efter at have været i Sverige (hun vil bo fast i Sverige).
Hun skal vedlægge:
• 2 pasfotos, højst 6 mdr. gamle
• blanket Bilaga D , nr 201031 (familjebilagan).
• blanket Bilaga E, referentbilagan (inbjudan)
• personbevis med rubrikken "inbjudan" for den, der inviterer (dig).
andre dokumenter, som ambassaden kan kræve (dem, du har tænkt dig at sende)"
+ ansøgning om schengen visa
Det eneste jeg dog er tvivl om(selvom det måske er forsent da ansøgningerne er sendt afsted) er denne "Hvor hun vil rejse hen efter besøg i Sverige (ingen steder, hun vil blive)"
Det spørgsmål er i referentbilag(invitationen) og den har jeg så næsten skrevet på samme måde(i invitationen) at hun vil blive. Men, så vidt som jeg har forstået det er det ikke helt forkert da man ikke behøver at "skjule" sine reele intentioner omkring opholdet i Sverige.
Det spørgsmål er i referentbilag(invitationen) og den har jeg så næsten skrevet på samme måde(i invitationen) at hun vil blive. Men, så vidt som jeg har forstået det er det ikke helt forkert da man ikke behøver at "skjule" sine reele intentioner omkring opholdet i Sverige.
Tak Besiktas
Så er det bare at udfylde og sende ansøgningen.
Men jeg er bange for at den svensk embassade vi planlægger at søge visum kender ikke visum via eu-regle. Ved du hvad man skal gøre hvis det sket.
Men jeg er bange for at den svensk embassade vi planlægger at søge visum kender ikke visum via eu-regle. Ved du hvad man skal gøre hvis det sket.
Kadar:
Tror du kan rette henvendelse til nogle af de kloge hoveder her inde på siden. Det er nok bedre de rådgiver dig om hvad du skal gøre på lige det punkt.
Tror du kan rette henvendelse til nogle af de kloge hoveder her inde på siden. Det er nok bedre de rådgiver dig om hvad du skal gøre på lige det punkt.
Ja, når man gør brug af EU-retten er der ingen grund til at skjule de reelle intentioner.Besiktas skrev:Det eneste jeg dog er tvivl om(selvom det måske er forsent da ansøgningerne er sendt afsted) er denne "Hvor hun vil rejse hen efter besøg i Sverige (ingen steder, hun vil blive)"
I finder jo hurtigt ud af, om de kender reglerne eller ej, når I indleverer ansøgningen. Visum skal nemlig udstedes uden gebyr, så hvis de modtager ansøgningen og ikke kræver nogen penge, er alt i sin orden. Vil ambassade eller konsulat derimod have penge, er der noget galt, og i så fald må man jo have fat i den myndighed, som ambassade eller konsulat refererer til, for at få sin ret.kadar skrev:Tak Besiktas
"I finder jo hurtigt ud af, om de kender reglerne eller ej, når I indleverer ansøgningen. Visum skal nemlig udstedes uden gebyr, så hvis de modtager ansøgningen og ikke kræver nogen penge, er alt i sin orden. Vil ambassade eller konsulat derimod have penge, er der noget galt, og i så fald må man jo have fat i den myndighed, som ambassade eller konsulat refererer til, for at få sin ret."
Good thinking!
Det er jo rigtigt.
Der er jo ikke en anden form for visum ansøgning der skulle være gratis foruden EU rettens visum?
Good thinking!
Det er jo rigtigt.
Der er jo ikke en anden form for visum ansøgning der skulle være gratis foruden EU rettens visum?
Kun såkaldte bona fide-visa, fx til andre landes diplomater eller til besøg, der har et kulturelt eller sportsligt formål eller til studerende ved FN's maritime universitet i Malmö. Alle andre, bortset fra familiemedlemmer til EU-/EØS-borgere, må pænt betale for at få visum.Besiktas skrev: