En tur til hjemmelandet
Re: En tur til hjemmelandet
Nej det var det ikke .. Men ville også hører om det også kunne lade sig gøre hvis man gjorde personligt ..
Jeg siger tusind tak for dine svar , det er en kæmpe hjælp .. Men hvis du var I den samme situation som os , ville du så gøre det eller vi du nøjes med af vente på opholdakortet efter eu reglerne
Jeg siger tusind tak for dine svar , det er en kæmpe hjælp .. Men hvis du var I den samme situation som os , ville du så gøre det eller vi du nøjes med af vente på opholdakortet efter eu reglerne
Det er svært at give konkrete råd uden at kende de nærmere omstændigheder. Hvis I har tænkt jer at blive boende i Sverige i nogle år, så er det klart oplagt at søge efter svenske regler. Har I derimod tænkt jer at flytte videre til Danmark, så er det jo spild af tid og penge at søge efter svenske regler.
Nej vi har tænkt os af blive boende i sverige ..
Er der nogen der har prøvet at ansøge online efter de svenske national regler også fået svar efter tre måneder?
-
fundiver199
Ja ÆUG har kendskab til personer, der har fået svar efter 3 måneder, og hvor familien nu er lykkeligt genforenet i Sverige. Men sagsbehandlingstider varierer jo meget afhængig af sagsmængder, ferie og sygdom hos sagsbehandlere og meget andet, så garantier kan man ikke give, det er kun retningsvisende.
Okay er kun glad for deres vegne 
Men hvis vi nu gør os brug af den svenske national løsning , kræver det jo at min rejser tilbage til Tyrkiet ..
Kan han så godt rejse fra Kastrup lufthavn eller skal det ske fra en svensk lufthavn?
Men hvis vi nu gør os brug af den svenske national løsning , kræver det jo at min rejser tilbage til Tyrkiet ..
Kan han så godt rejse fra Kastrup lufthavn eller skal det ske fra en svensk lufthavn?
Er der nogen der ved noget om det overstående?
-
fundiver199
Da han jo ikke har et gyldigt schengenvisum eller et opholdskort, som fritager ham fra at have visum, kan han ikke lovligt rejse til Danmark. Og derfor er det nok ikke særlig smart at vise sig i en dansk paskontrol, da det nærmest vil svare til at melde sig selv til politiet.
Okay så må vi evt tage en tur til stockholm og rejse derfra hvis vi nu også vælger af søge om de svenske regler
skal man have sin egen bolig hvis man søger efter svenske national regler?
For vi bor nemlig hos én, altså det er en c/o adresse ..
Husets størrelse er en stue, to soveværelser, et badeværelse og et køkken.
Lejlighedens størrelse er ca. 80 kvadratmeter .
For vi bor nemlig hos én, altså det er en c/o adresse ..
Husets størrelse er en stue, to soveværelser, et badeværelse og et køkken.
Lejlighedens størrelse er ca. 80 kvadratmeter .
Nej, når du er dansk, stilles ingen krav til størrelsen på din bolig
Super
jeg siger endnu en gang tak for hjælpen 
En af mine venner har snakket med den svenske ambassade i tyrkiet og de siger man godt kan rejse fra københavn af .. For når de slår vedkommende ( hvis sag stadig er under behandling , og gerne vil til hjemmelandet og vente ) op i deres system i lufthavnen kan de godt se at der er indgivet en ansøgning i vedkommendes navn og derfor skaber det ingen problemmer ..
Tror du at pas kontrollen og flyselskaberne har tid til tjekke alle rejsende ? det ville jo tage flere dage at få fyldt flyet op.
Du kan jo selv vælge hvem du vil tro på .......... god tur
Du kan jo selv vælge hvem du vil tro på .......... god tur
-
fundiver199
Det er ikke den svenske ambassade i Tyrkiet, som er ansvarlig for paskontrollen i Kastrup Lufthavn. Så hvis du vil vide, hvordan paskontrollen i Kastrup Lufthavn vil håndtere en sådan situation, må du spørge dem, der er ansvarlige for denne kontrol.
Det kunne da være meget interessant at høre, hvad de siger, så ring endelig til dem og fortæl i forum, hvad de har svaret, så vi andre også kan blive klogere
Det kunne da være meget interessant at høre, hvad de siger, så ring endelig til dem og fortæl i forum, hvad de har svaret, så vi andre også kan blive klogere