Brev fra US
-
fundiver199
Re: Brev fra US
Lad os nu først høre, hvad sagen går ud på, før vi drager en masse konklusioner.
Enig, især set i lyset af dette: viewtopic.php?f=7&t=8266fundiver199 skrev:Lad os nu først høre, hvad sagen går ud på, før vi drager en masse konklusioner.
Ja bestemt , det ville da være dejligt hvis alle negative vibrationer , bliver gjort til skamme.
Hej igen...
Så har vi været på US i dag, for at få svar på, hvad det var for noget med det brev... Hun spør self efter hans pas og jeg spør hvorfor?
Hun siger hun bare skal være sikker på, at han er den som han udgir sig for at være... for der er truffet en afgørelse i sagen...
Det viser sig så, at da vi afleverede ansøgningen, så har ham manden som tog imod den, ikke noteret, at min mand er mødt personligt op... Derfor kunne vi ikke få afgørelsen med posten...
MEN han har fået opholdskort til Danmark efter EU reglerne, så det er mega fantastisk
de skulle som sagt bare være sikker på at han var den han nu sagde han var
Derfor denne tilsigelse...
Tusind tusind tak til dette forum, som har være uundværlig... virkelig, uden dette havde jeg ikke vist hvordan og hvorledes med noget som helst... NU kan vi endelig komme tilbage til Danmark, efter a ha været i Sverige og vende...
-Princess
Så har vi været på US i dag, for at få svar på, hvad det var for noget med det brev... Hun spør self efter hans pas og jeg spør hvorfor?
Hun siger hun bare skal være sikker på, at han er den som han udgir sig for at være... for der er truffet en afgørelse i sagen...
Det viser sig så, at da vi afleverede ansøgningen, så har ham manden som tog imod den, ikke noteret, at min mand er mødt personligt op... Derfor kunne vi ikke få afgørelsen med posten...
MEN han har fået opholdskort til Danmark efter EU reglerne, så det er mega fantastisk
Derfor denne tilsigelse...
Tusind tusind tak til dette forum, som har være uundværlig... virkelig, uden dette havde jeg ikke vist hvordan og hvorledes med noget som helst... NU kan vi endelig komme tilbage til Danmark, efter a ha været i Sverige og vende...
-Princess
Hvor er det dejligt at høre, stort tillykke med det 
waw super tillykke , de negative vibrationer er blevet gjort til skamme .......... god tur til Danmark............................

-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Eeeej, stort tillykke. Jeg afleverede også ansøgningen uden min mand, hvilket blev noteret! Så nu er jeg ikke HELT så nervøs, hvis vi får et brev hvori der står, vi begge skal møde op med pas! Endnu engang tillykke! 
-
fundiver199
Ja det er da klart, at man vil "se giraffen", før man udsteder et opholdskort. Også et stort tillykke fra mig 
Taaak alle sammen, det er SÅ fantastisk...
Det har været de 8-9 måneder værd, at bo i sverige og hele tiden være bevidst om, at vi skulle søge tilbage, så vi kunne samle noget dokumentation, det ga pote, a gøre det "ordenligt" fra starten af, selvom det nogen kræver man bider i det sure æble... Men nu glæder jeg mig også til at komme tilbage
Men igen, havde været HELT lost uden dette forum... TAAK !
Han var med hos US da vi afleverede ansøgningen, det blev så bare ikke noteret... Så det er ikke altid det er slemt at få en tilsigelse...
Er rigtig rigtig glad... det lettede det hele
Det har været de 8-9 måneder værd, at bo i sverige og hele tiden være bevidst om, at vi skulle søge tilbage, så vi kunne samle noget dokumentation, det ga pote, a gøre det "ordenligt" fra starten af, selvom det nogen kræver man bider i det sure æble... Men nu glæder jeg mig også til at komme tilbage
Men igen, havde været HELT lost uden dette forum... TAAK !
Han var med hos US da vi afleverede ansøgningen, det blev så bare ikke noteret... Så det er ikke altid det er slemt at få en tilsigelse...
Er rigtig rigtig glad... det lettede det hele
Som en interessant tilføjelse til dette, så modtog min kone endelig sit opholdskort i dag, uden på noget tidspunkt at have besøgt Udlændingeservice.fundiver199 skrev:Ja det er da klart, at man vil "se giraffen", før man udsteder et opholdskort. Også et stort tillykke fra mig
I den forbindelse kan jeg tilføje at det hjælper at ringe og rykke for det, hvis det trækker ud med at få kortet. Jeg ringede 3 gange indenfor 2 måneder, og den sidste gang, for mindre end 2 uger siden, opdagede personen jeg talte med at det tilsyneladende ikke var blevet bestilt. Og nu er det altså ankommet.
På det brev vi modtog hos udlændingekortoret, står der at vi modtager det seneste 4 uger, efter registering i CPR, og hvis ikke indenfor 1 måned, skulle vi selv ringe og rykke for det.
Lidt sjovt med det brev fra undlændingekontoret, eftersom vores kommune har nægte af register min familie i CPR, med henvisning til paragraf 17, stk 1 i CPR loven, at vi var inrejst fra SE, og at min familie ikke var statsborger i SE.
I vores kommune har de aldrig hørt om EU, selv sporgundervisning er et problem for dem
Men de måtte erkender, at de var nød til at lave et CPR nummer, da vi stod med brev fra udlændingkontoret
mvh DBS
Lidt sjovt med det brev fra undlændingekontoret, eftersom vores kommune har nægte af register min familie i CPR, med henvisning til paragraf 17, stk 1 i CPR loven, at vi var inrejst fra SE, og at min familie ikke var statsborger i SE.
I vores kommune har de aldrig hørt om EU, selv sporgundervisning er et problem for dem
Men de måtte erkender, at de var nød til at lave et CPR nummer, da vi stod med brev fra udlændingkontoret
mvh DBS
-
andreasthage
Som skrevet i et andet indlæg fik min kone opholdskort fra udlændingeservice efter 6 arbejdsdage hvilket må være rekord, så ikke et ondt ord om Udlændinge service. Vi skal så i morgen eller på onsdag til DK og folkeregistrere os i Gribskov kommune, hvor mine forældres sommerhus ligger - hér skal vi bo midlertidigt indtil vi får købt hus/lejelighed. I brevet stod der også at det ville tage ca. 4 uger at få det fysiske opholdskort - er det et stempel i passet ?
Nu er det sådan at vi faktisk har kirkeligt bryllup i Brasilien og rejser den 5 november dertil, vi når jo nok ikke at få opholdskortet fysisk inden da - med mindre vi fortsætter med at være så heldige. Men min kone har jo både opholdskortet fra Sverige, samt et breve fra Udlændige Service om opholdskort, så hun får vel ingen problemer når vi på vej hejm lander i Paris lufthavn?
Nu er det sådan at vi faktisk har kirkeligt bryllup i Brasilien og rejser den 5 november dertil, vi når jo nok ikke at få opholdskortet fysisk inden da - med mindre vi fortsætter med at være så heldige. Men min kone har jo både opholdskortet fra Sverige, samt et breve fra Udlændige Service om opholdskort, så hun får vel ingen problemer når vi på vej hejm lander i Paris lufthavn?
-
fundiver199
Med et pas og et svensk opholdskort kan din kone selvfølgelig rejse ind og ud af Schengen, som hun har lyst til.
Hita skrev:Ja, jeg tænker også udfra den dokumentation Princess afleverede, ser jeg ingen grund til en afvsning? Det kunne nærmest ikke ligge mere klart, at hun har haft reelt ophold I Sverige - og US skal vel egentligt have i baghovedet hvem det er der sidder i udenrigsministeriet nu, når de giver afslag. Jeg tror ikke de deler samme synspunkt som US gør - nu må vi se, men jeg bliver da godt nok nervøs, hvis det er et afslag du har fået, @Princess![]()
Spørger lidt pinligt..men jeg har LEDT efter Princess bilag´s liste, da det lyder som om, at den har været herinde..Men kan simpelthen ikke finde denKan jeg måske få hjælp til et link, hvis nogen støder på listen??
.....